آصفری: افطاری انتخاباتی نامزدها نباید از دید شورای نگهبان مخفی بماند

تسنیم نوشت:

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در رادیو گفت‌وگو درباره افطاری نامزدهای انتخاباتی، گفت: عده‌ای فعالیت تبلیغی خود را در قالب سفره‌های افطاری آغاز کرده‌اند که این از دید ناظرین شورای نگهبان و فرمانداری‌ها که موظف هستند این گونه مسائل را دنبال کنند، مخفی نمی‌ماند و در زمان بررسی صلاحیت‌ها می بایست پاسخ گوی اینگونه موارد باشند.

در آغاز این میزگرد سیاسی، مجری از محمدحسن آصفری خواست صراحت قانون در زمینه تبلیغات زودهنگام را شرح دهد و این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این‌باره اظهار کرد: قوانین خوبی در حوزه تشکیل هیئت‌های اجرایی و نظارت داریم؛ همچنین در خصوص موضوعات مربوط به تبلیغات قوانینی وجود دارد که اگر بدرستی رعایت شود شاهد برگزاری انتخاباتی سالم خواهیم بود.

وی با تاکید بر این که این مردم هستند که انتخابات را مدیریت می‌کنند ادامه داد: در نهایت این دولت است که زمینه پشتیبانی را برای برگزاری انتخابات مهیا می سازد؛ همچنین شورای نگهبان وظیفه نظارت و بررسی صلاحیت نمایندگان را دارد که نشان از سازوکاری دقیق برای انتخابات است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با اشاره به تبلیغات زودهنگام برخی نامزدها تاکید کرد: در وهله اول، از این افرادی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، توقع قانون‌مداری می‌رود؛ یعنی اگر کسی از همین ابتدا بخواهد با بی‌قانونی رفتار کند و به قانون توجه نکند، نخواهد توانست قانون‌گذار خوبی باشد.

آصفری ماده 56 قانون انتخابات را ناظر بر مدت زمان 8 روزه برای تبلیغات نامزدها عنوان کرد و این بازه زمانی را فرصتی کافی برای طرح اهداف و یارگیری دانست و تصریح کرد: باید نواقص قانونی را شناسایی و رفع کنیم؛ هر سال با شگردهای جدیدی در حوزه تبلیغات مواجه و امروز شاهد تبلیغاتی جدید هستیم، امروز در آنِ واحد با صرف هزینه یک میلیون تلفن به صدا در می آید و یک نامزد پیامی را برای مردم قرائت و درخواست کمک می کند.

این نماینده مجلس با اظهار به اینکه همگی ما بدنبال گرم کردن تنور انتخابات هستیم، خاطرنشان کرد: ما با مسیرهای خلاف قانون کاری نداریم چون با متخلفان در زمان لازم برخورد می شود... برخی در زمان انتخابات یاد کمک رسانی به مستمندان می افتند یا در فلان روستا اقدامات زیربنایی انجام می دهند که این‌ها کاملا قابل تشخیص است.

وی آخرین اصلاحیه قانون در این رابطه را مربوط به سال 86 دانست و گفت: شاید در آن زمان اگر به چنین موضوعاتی اشاره نشده، بدلیل افزایش مشارکت مردمی بوده ولی اگر بنده از هم اینک اعلام کنم که وارد میدان انتخابات شده ام، قابل قبول نبوده و خلاف است.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    3 2
    مگه شورای نگهبان مفتش است؟ نظارت بر افطاری انتخاباتی از کی تا حالا جزو وظایف شورای نگهبان شده؟
  • بی نام US ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    1 2
    دیگه حرف از این خنده دار تر وجود نداره. فردا میگن باید شورا نگهبان بررسی کنه که نامزدها طرفدار کدام تیم هستند و در بررسی صلاحیت ها به ان توجه کنه. حال بعضی نماینده ها خیلیییییی خرابه