نخستین خانه صنایع‌دستی استان گلستان با حضور مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و مسئولان استانی در گرگان افتتاح شد.

ابرهیم کریمی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، صبح امروز در حاشیه افتتاح خانه صنایع‌دستی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: افتتاح خانه صنایع‌دستی یکی از اقدامات مهم در راستای انسجام بخشی به فعالیت‌های این حوزه است.

وی افزود: موافقت‌نامه برای افتتاح خانه صنایع‌دستی در دیگر شهرستان‌های استان نیز گرفته شده‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: در هر شهرستان یک خانه صنایع‌دستی ایجاد شده و دومین خانه صنایع دستی نیز در گنبد کاووس تا 2 ماه آینده ایجاد می‌شود.

به گفته کریمی، همه شهرستان‌های استان برای ایجاد خانه صنایع دستی اعلام آمادگی کرده‌اند و هم‌اکنون در حال تبادل توافق‌نامه برای احذ زمین هستیم.

وی تاکید کرد: امروز نگاه اقتصادی به این خانه‌های صنایع دستی نداریم و با حداقل هزینه این امکان در اختیار هنرمندان قرار گرفته و تا کنون نیز استقبال خوبی صورت گرفته است.

کریمی اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک مراکز تخصصی به این خانه‌های صنایع دستی افزوده می‌شوند و شاهد یک اتفاق خوب در استان هستیم.

وی افزود: استان گلستان با 22 رشته صنایع دستی 20 هزار صنعتگر ثبت شده دارد که نیاز به برنامه‌ریزی‌های منسجم در این بخش است.

کریمی تصریح کرد: در یکی دوماه گذشته اقدامات خوبی در بخش صنایع دستی استان انجام شده که افتتاح خانه صنایع دستی و ایجاد بازارچه صنایع دستی در گرگان برای نخستین بار از جمله آن است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =