۰ نفر
۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

سایت نزدیک به محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی به گزارش روزنامه کیهان علیه ضیافت افطاری عارف واکنش نشان داد.

به گزارش آنا، سایت «امید» در این یادداشت که با عنوان «برای یادآوری روزنامه کیهان» منتشر شده، آمده است: «روزنامه کیهان در شماره روز دوشنبه خود از برگزاری ضیافت افطاری دکتر عارف انتقاد کرد. این روزنامه در حالی از برگزاری ضیافت افطاری دکتر عارف برآشفت که طبق تعالیم دینی ماه رمضان بهترین فرصت برای نزدیکی قلوب به یکدیگر است و کسانیکه مدعی متشرع بودن هستند با قلب واقعیت به دنبال اهداف باندی و گروهی خود هستند.
ضیافت افطاری دکتر محمدرضا عارف به عنوان شخصیتی مرضی الطرفین و مورد وثوق نظام با دعوت از همه شخصیت‌های مطرح کشور و اقشار مختلف مردم برگزار شد. کسانی که فرصت حضور داشتند در این ضیافت معنوی شرکت کردند و افرادی هم که به دلیل مشغله های مختلف نتوانستند حضور پیدا کنند بنا به شنیده های خبرنگار امید پیشتر از عدم حضورشان میزبان را مطلع کرده بودند. رویه و اخلاق حسنه دکتر عارف به گونه ای است که از خردسال ترین فرد شرکت کننده در این ضیافت معنوی تا مسن ترین آن به گرمی استقبال کردند بدون لحاظ کردن خط و ربط سیاسی مهمانان چه آنکه توصیه دین اسلام همین شیوه و سلوک را توصیه می کند اگر از نگاه سیاسی هم به موضوع مورد اشاره نگریسته شود تلاش دکتر عارف برای نزدیکی اشتراکات جریانهای مختلف سیاسی ستودنی است. در ضیافت افطاری دکتر عارف در سال 92 هم از چهره های شاخص جریان اصولگرا همچون حجت الاسلام ناطق نوری شرکت کردند و هم از شخصیت‌های برجسته اصلاح طلب مانند رئیس دولت اصلاحات.
شاید اگر حافظه تاریخی مدیران کیهان یاری کند در همایش "خلیج فارس؛ طرح تدوین دانشنامه" که در اردیبهشت ماه سال 88 در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد از رئیس دفتر رهبر انقلاب و سردار صفوی در آن همایش شرکت داشتند تا دکتر ابراهیم یزدی و دکتر غلامعباس توسلی. هم عبدالله نوری حضور داشت و هم نبی حبیبی و همه در کنار هم نشستند.در آن زمان کیهان به حضور چهره هایی هچون دکتر ابراهیم یزدی و دکتر توسلی در همایش مزبور و نشستن آنها در کنار شخصیتهایی مانند حجت الاسلام محمدی گلپایگانی و سردار صفوی معترض نشد حتی رسانه ها در آن مقطع زمانی این همایش را باعث همگرایی جریان‌های مختلف سیاسی دانستند ولی انگار مدیران روزنامه کیهان از برگزاری ضیافت افطاری دکتر عارف نگران شدند و حضور برخی از چهره های سیاسی در این ضیافت معنوی را بهانه ای برای تحت الشعاع قرار دادن ابتکار عمل دکتر عارف قرار دادند.چه آنکه اصولا کیهان میانه ای برای آشتی جریانهای مختلف سیاسی ندارد و حیات و ممات آن در ستیزه های بیهوده سیاسی است.»

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    5 1
    دقیقا زدی به هدف