فرماندار جویبار گفت: مسئولان نیروی انتظامی کمک کنند تا با جمع آوری پمپ‌های غیر مجاز در مسیر آبراه شهرستان بخشی از کم ابی اراضی این شهرستان جبران شود.

رضا گنجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین   منطقه  استان مازندران با اشاره به معضل کم آبی در شهرستان جویبار به ویژه در اراضی کشاورزی شمال شرقی این شهرستان، گفت: در حال حاضر وجود پمپ‌های بزرگ غیر مجاز در مسیر هدایت آب به جویبار مهمترین مشکل کم آبی اراضی شمال شرقی این شهرستان است.

وی افزود: تقاضا داریم مسئولان نیروی انتظامی  کمک کنند تا با جمع‌آوری پمپ‌های غیر مجاز در مسیر آبراه شهرستان بخشی از کم آبی اراضی این شهرستان جبران شود.

فرماندار جویبار تصریح کرد: شهرستان جویبار از شهرستان‌های پایین دست است و این سبب می‌شود که در زمستان دچار سیلاب و خسارت ناشی از باران و در فصل تابستان نیز به سبب برداشت زیاد آب توسط زمین‌های بالادست با کمبود آب مواجه شویم. 

وی با بیان اینکه قسمت‌های شمال شرقی جویبار، روستای کردخیل و مشک آباد و روستاهای زیر مجموعه مشک‌آباد دچار خشکسالی شدید است، افزود:  در ناحیه غرب شهرستان جویبار در روستاهای حاج محله، بیزکی، اسماعیل‌کلا و... نیز دچار کم آبی هستیم که اکنون با خریداری آب سد البرز از  شهرستان سیمرغ بخشی از مشکلات کم آبی این مناطق مرتفع شد.

گنجی با بیان اینکه مجموع آب شهرستان جویبار از طریق سد شهید رجایی، رودخانه و 42 آبندان تامین می‌شود، اظهار کرد: مشکل عمده آب در جویبار ناشی از گرمای شدید و کمی بارش است  و با توجه به اینکه آب سد شهید رجایی نیز تا حد قابل توجهی کاهش یافته است مسئولان محتاطانه برای مدیریت آب اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه مسئولان برای حل معضل آب پای کار هستند و تا کنون نیز جلسات فراوانی با مسئولان استانی و شهرستانی برای حل مشکل آب در شهرستان برگزار شد، یادآور شد: از آنجا که شهرستان جویبار از شهرستان‌های کشاورزی است امیدواریم با دعای مردم و همت مسئولان بتوانیم از این بحران سربلند بیرون بیاییم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =