سرپرست معاونت هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری البرزاز انتخاب استان البرز به عنوان پایلوت کشوری در حذف جوش شیرین در نان خبر داد و گفت: برای اجرای طرح حذف جوش شیرین و افزایش کیفیت نان ها البرز به عنوان استان پایلوت این طرح انتخاب شده است.

به گزارش خبرآنلاین- البرز: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، عباد اله کامکار در نشست کارگروه ارد و نان استان البرز افزود: حذف جوش شیرین نیز دراستان البرز برای نخستین بار در کشور صورت می گیرد که امیدواریم با موفقیت دراجرای آن بتوانیم به الگوی برتر کشوری تبدیل شویم.
وی درادامه به موفقیت استان البرز در طرح حذف جوش شیرین در پخت نان اشاره کرد و افزود: دراین طرح شهرستان ساوجبلاغ این استان پایلوت کشوری در این بحث مهم شده بود.
کامکار تاکید کرد: با توجه به موفقیت این طرح ، استفاده ازاین ماده در خمیرنان در تمامی نانوایی های بربری ممنوع شده و با متخلفان برخورد می شود.

بیش از 25 هزار تن گندم مازاد برمصرف کشاورزان البرز خریداری شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری البرز از خرید مازاد برمصرف 25 هزار و 500تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این استان خبرداد .
وی افزود: رشد قابل توجهی در بحث خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان درسالجاری نسبت به سال گذشته بوده است .
وی با اعلام اینکه 19کارخانه تولید ارد در البرز فعال است ادامه داد: کارخانه هایی که ارد سازی مناسب ندارند در سامانه فروش کسر و درصورت عدم اصلاح حذف خواهند شد .
کامکار خاطرنشان کرد: تمامی کارخانه های اردسازی موظف به تولید ارد مرغوب و با کیفیت در حد استاندارد هستند و طرحهای نظارتی دراین زمینه اجرایی شده است .
وی گفت: نانوایان برای ازاد پز شدن می توانند به اتحادیه نانوایی مراجعه کنند تا پس از ارزیابی این بحث به انان تعلق گیرد اگرچه بحث ازاد پزشدن نانوایی های مربوط به مناطق خاصی از استان البرز است .
کامکار اضافه کرد: میزان سهمیه ارد هرشهرستان از استان البرز نیز ازسوی کارگروه های تخصصی این استان مورد ارزیابی قرار می گیرد .
سرپرست معاونت هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری البرز ادامه داد:سهمیه کرج ، فردیس و اشتهارد پیش از تشکیل استان البرز در بخش شهرستان کرج جای می گرفت که با توسعه جغرافیایی ان باید هرکدام از این شهرستانها دارای سهمیه ویژه شوند .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =