ایرنا نوشت:

 توطئه تروریست های القاعده و مزدوران عربستان برای سومین بار طی دو هفته برای اشغال فرودگاه بین المللی عدن خنثی شد  اما جنگنده های متجاوز عربستانی همچنان مناطق مختلف این استان را بمباران می کنند.

به گزارش پایگاه خبری الیمن الیوم منابع نظامی به الیمن الیوم گفتند: دهها تن از تروریست های القاعده شنبه شب گذشته با نفوذ به منطقه العریش در حالی که جنگنده های متجاوز عربستان وناوهای جنگی آن این استان به ویژه خور مکسر محل فرودگاه بین المللی عدن را بمباران می کردند با مقاومت شدید نیروهای مقاومت مردمی یمن مواجه وبا دریافت خسارت های جانی ومالی زیاد مجبور به فرار شدند.

نیروهای مقاومت مردمی یمن متشکل از ارتش وکمیته های مردمی جمعه گذشته نیز تلاش تروریست های القاعده برای اشغال فرودگاه بین المللی عدن با حمایت جنگنده های متجاوز عربستان از طریق نفوذ در منطقه صلاح الدین والبساتین در دارسعد همچنین نفوذ در مناطق مسکونی تحت کنترل نیروهای مقاومت مردمی در المنصوره را دفع وخنثی کردند.
منابع محلی استان عدن اعلام کردند نیروهای مقاومت مردمی ضمن تامین امنیت شهرهای استان عدن تروریست های القاعده را به عقب راندند.

این منابع افزودند: ارتش در حالی که هواپیماهای متجاوز عربستان حملات وحشیانه خود به تاسیسات زیر بنایی این شهر را برای اجبار اهالی به خروج از این شهر جهت تبدیل آن به مناطق نظامی برای تروریست های القاعده ادامه می دهند اقدام به فراهم کردن کمک های پزشکی وغذایی برای ساکنان شهر عدن کرد.
منابع مذکور ادامه دادند هواپیماهای متجاوز عربستان شب گذشته نیروگاه آبی در جبل حدید ونیروگاه برق در خور مکسر وشهر کریتر را مورد حملات وحشیانه خود قرار دادند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت صنعا، این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچ کدام از خواسته های خود نرسیده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =