ایرنا نوشت:

 مجتهد توییترنویس و فعال سیاسی مشهور عربستانی بخش پنهان اسناد فاش شده وزارت خارجه رژیم سعودی توسط سایت ویکی لیکس را برملا کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نبأ، مجتهد فاش کرد که عوامل فاش کننده اسناد محرمانه رژیم سعودی بخشی از اسناد یاد شده را به منظور باج خواهی از این رژیم مخفی نگه داشته اند.

وی توضیح داد: اسناد اعلام نشده نامه نگاری های انجام شده در زمینه حمایت های چند میلیون دلاری از نامزدهای حزب جمهوری خواه ریاست جمهوری در آمریکا و نامزدهای ریاست جمهوری در فرانسه را در برمی گیرد.

مجتهد در ارتباط با اینکه 'آیا نسخه ای از اسناد یاد شده را در اختیار دارد یا خیر؟' در صفحه شخصی خود در توییتر اظهار داشت: من نمی توان خود اسناد را به دست آورم.

وی تاکید کرد: اینکه گفته می شود اسناد وزارت خارجه عربستان توسط یک هک کننده عضو ارتش سایبری یمن وابسته به جنبش انصارالله فاش شده، دروغ است، اسناد یاد شده توسط فرد و نه اینترنت درز کرده است.

این فعال عربستانی اظهار داشت: عامل لو رفتن اطلاعات محرمانه رژیم سعودی یاد شده سه دسته از اسناد یاد شده را مخفی نگه داشته است که عبارتند از: اسنادی که به ضرر ایران هستند و اسنادی که بر مبنای نگرش رژیم سعودی به ایران این رژیم را تبرئه می کنند و اسنادی که به منظور باج گیری نگه داشته شده اند.
مجتهد در مورد ماهیت مذاکرات انجام گرفتن و امتیازاتی که عربستان تقدیم خواهد کرد، گفت: چه بسا آل سعود در مورد یمن مجبور به امتیازدهی شود.
گفتنی است که سایت جهانی ویکی لیکس متعلق به جولیان آسانژ تا کنون بیش از 60 هزار سند وزارت خارجه رژیم سعودی را منتشر کرده است و اعلام کرده که قصد دارد ظرف چند هفته آینده بیش از نیم میلیون سند را منتشر کند.
اسناد افشا شده نشان می دهد که رژیم سعودی سیاست مداران و شبکه های رسانه ای را در جهت سیاستهای خود با پرداخت دلارهای نفتی بکار گرفته است. همچنین بسیاری از اسناد از ریخت و پاش چند میلیون دلاری و ریالی آل سعود در تعارفات انجام گرفته و مجهز کردن دفاتر کار بسیار مجلل و ورود در طرحها و پروژه هایی که هیچ ارتباطی با عربستان ندارد، حکایت دارد.

اسناد انتشار یافته توسط ویکی لیکس همچنین نشان می دهد که آل سعود چکهای بسیاری برای سازمان ملل و شورای همکاری خلیج فارس و سایر نهادهای منطقه ای و بین المللی صادر کرده است اما معلوم نیست که میلیونها دلار اختصاص یافته برای طرفهای ذیربط به چه منظوری انجام گرفته است.

اسناد یاد شده همچنین نشان می دهد که شاهزادگان سعودی دون پایه در مراسم و جشن هایی که در آنها مشروبات الکی و مواد مخدر مصرف شده، شرکت کرده اند.

اسناد یاد شده همچنین از برهم زدن گفت و گوهای تلویزیونی نمادهای مخالف رژیم سعودی از جمله مضاوی الرشید استاد دانشگاه اقتصاد و سیاست در لندن و سعد الفقیه رییس جنبش اسلامی اصلاح طلب عربستان حکایت می کند.
کاربردان و فعالان شبکه های اجتماعی عربستان با اشتیاق بسیار به مبادله اسناد یاد شده پرداخته اند و اسناد یاد شده تا به امروز در پایگاه اجتماعی توییتر همچنان مبادله می شوند.

هارون امین یکی از دیپلماتهای سعودی که از کنسولگری رژیم سعودی در شهر بوستن آمریکا جدا شده در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: 'اطلاعات فاش شده چهره دیگر رژیم سعودی را برملا کرد و او را بیش از پیش در باتلاق فروبرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =