نوبخت: صالحی و فریدون ظریف را در وین همراهی می کنند/ارسال نامه از سوی اوباما را تایید نمی کنم

سخنگوی دولت گفت: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی 5 کارگروه تشکیل شده و کارگروه های هزینه یابی،منابع بخشی، منطقه ای،شرکت های دولتی در بخش تهیه لایحه فعالیت خواهند کرد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت امروز طبق روال هر هفته در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ضمن اشاره به برنامه زمان بندی و تشکیل ستاد اصلی برای تهیه و تنظیم لایحه بودجه 95، افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی، یک شورای راهبردی بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و پنج کارگروه را شامل کارگروه های هزینه یابی؛ منابع؛ بخشی؛ منطقه ای و مرتبط با شرکت های دولتی تشکیل داده است.

وی گفت: دولت بنا دارد در راستای احترام به قانون، لایحه بودجه سال 95 را تا 15 آذر ماه سال جاری به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

سخنگوی دولت در خصوص آمار اشتغال طی یکسال گذشته گفت: از بهار 93 تا بهار نود و چهار، 871 هرار نفر وارد بازار کار شدند که 754 هزار نفر شغل یافتند و تعداد 117 هزار نفر به تعداد بیکاران اضافه شد.

نوبخت درباره ضیافت‌های افطاری نیز خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات افطاری نشانی از همدلی است، در این گردهمایی‌ها از ظرفیت‌های داخلی فارغ از نوع نگاه سیاسی استفاده شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بدنبال توافق خوب هستیم، گفت: توافق برای یک دوره بلندمدت درسیاست‌های ایران نیست و مواضع مادر مذاکرات روشن است.

نوبخت ادامه داد: آنچه سخنگوی کاخ سفید مطرح می‌کند منویات خودشان است و مجوزهایی که فراتر از پروتکل الحاقی است موردنظر آنهاست اما مورد قبول ما نیست.

نوبخت در خصوص مذاکرات هسته ای گفت: اگر ابهامی در مذاکرات باشد، رهبری تذکر خواهند داد.

وی با بیان اینکه بازگشت ظریف به تهران از قبل برنامه‌ریزی شده بود افزود: فریدون، مشاور رئیس جمهور و صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، وزیر امور خارجه را به منظور اینکه تیم قوی تر عمل کند در بازگشت به وین همراهی می‌کنند.

نوبخت ضمن قدردانی از حمایت بی نظیر مقام معظم رهبری از تیم دولت و مذاکره کننده اظهار داشت: دولت همیشه دلگرم به حمایت های ایشان بوده و امیدواریم سازندگی و پیشرفت کشور باز هم با راهنمایی های ایشان انجام شود.

وی با اشاره به واردات 217 رقم کالا که تولید آن در داخل هم وجود دارد گفت: وزارت صنایع تلاش کرده که آنها را احصاء کند.

سخنگوی دولت با اشاره به کاهش جذب سرمایه گذاران خارجی طبق آمار جهانی در چند ماهه اول سال نسبت به سال قبل گفت: گزارش وزارت دارایی این کاهش را تأیید نکرده و باید توجه داشته باشیم که ما اکنون در شرایط تحریم هستیم.

نوبخت با اشاره به مذاکرات هسته ای کشور گفت: مسئولیت پرونده هسته ای به وزارت خارجه سپرده شده اما این پرونده همچنان در شورای عالی امنیت ملی قرار دارد و تمام مصوبات این پرونده از طریق شورای عالی باید به تأیید مقام معظم رهبری برسد و دولت نمی تواند این پرونده را به وزارت خارجه محدود کند.

وی درباره خوش بینی دولت به نتیجه مذاکرات گفت: بی اعتمادی به طرف مقابل بارها از سوی دولت مطرح شده و به همین خاطر ما درصدی بدبینی داریم و به همین خاطر احتمال می دهیم که مذاکرات به فرجام نرسد و خود را آماده کردیم که در صورت عدم توافق چگونه عمل کنیم اما در کل با توجه به شرایط احتمال می دهیم که مذاکرات در نهایت به نتیجه برسد.

نوبخت درباره موافقت دولت مبنی بر احتمال تمدید مذاکرات هسته ای گفت: ما دنبال توافق خوب هستیم و اینکه توافق کنیم به یک دوره بلند مدت دیگر برای مذاکرات نیاز است این مسئله در سیاست های ایران نیست.

وی با اشاره به مواضع روشن و شفاف ایران در مذاکرات هسته ای خاطر نشان کرد: اگر ابهامی در این باره بود رهبر معظم انقلاب در جایگاه قانونی که در کشور دارند بسیار شفاف و روشن مواضع را اعلام می کنند و اخیراً هم حمایت های کم نظیر ایشان را از تیم شاهد بوده ایم و همیشه شاهد اعلام خطوط راهبردی در روند مذاکرات هسته ای از سوی رهبر انقلاب بودیم و تیم غیور، شجاع و متدین ایرانی از سیاست های موردنظر نظام دفاع می کنند و هر ادعایی که از سوی مقامات آمریکایی و حتی صهیونیستی اعلام می شود به نوعی منویات و آمارهای خود آنها است.

سخنگوی دولت درباره ادعای اخیر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه حیدر العبادی در سفر به تهران حامل پیامی از باراک اوباما به مقامات ایرانی بوده خاطر نشان کرد: اینگونه اخبار در این سطح اگر قابل گفتن باشد قطعا از طرف سخنگو اعلام می شود و اگر چنانچه به مقام معظم رهبری پیام و نامه ای ارسال شود دفتر و سایت ایشان پاسخگو خواهند بود اما من از این اطلاعاتی که داده شده خبر ندارم.

وی ادامه داد: همه باید مراعات این شرایط را بکنیم اگر چه هر نماینده ای طبق قانون حق اظهارنظر دارد اما در مورد مسائل بین المللی این چنینی این گونه اظهار نظرها جای تأمل دارد و باید بگویم نامه اوباما به مقامات ایرانی، تأیید نمی کنم و اگر مواردی که لازم باشد اطلاع رسانی شود در میان می گذاریم.

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =