جوان آنلاین نوشت:

رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به مذاكرات هسته‌اي كشورمان و 1+5 گفت: باتوجه به چارچوبي كه مشخص شده گفت‌وگوها ادامه مي‌يابد و در هر حال ملت ايران برنده است؛ چه اينكه گفت وگوها زودتر و چه اينكه ديرتر به نتيجه برسد.
علي اكبر ولايتي ديروز در حاشيه ديدار قائم مقام وزير امور خارجه كره جنوبي درباره حمايت رهبر معظم انقلاب از تيم هسته‌اي و عملكرد مذاكره‌كنندگان كشورمان گفت: مقام معظم رهبري از مذاكره كنندگان و تيم هسته‌اي حمايت كرده‌اند و مذاكره كنندگان نيز در چارچوبي كه توسط ايشان ترسيم شده مذاكرات را ادامه داده و پيش مي‌برند. ولايتي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران در اين خصوص بر مبناي اصول حركت مي‌كند و در چارچوب اين اصول خواهان آن است كه از انرژي صلح آميز هسته‌اي و در راستاي مقررات بين‌المللي استفاده كند. رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران مي‌خواهد در چارچوب مقررات بين‌المللي و بدون آنكه تسليم زياده خواهي‌هاي طرف‌هاي مذاكرات شود، به كار خود ادامه دهد. وي يادآور شد: در روزها و هفته‌هاي اخير ديده ايم كه مقامات امريكايي و برخي مقامات اروپايي اظهارات خارج از توافق را مطرح مي‌كنند.
رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام به صحبت‌هاي روزهاي اخير برخي مقامات امريكايي و اروپايي اشاره كرد و افزود: اين اظهارات خارج از توافقي است كه در ژنو شده و لذا بايد تمام طرفين پايبند به مباني‌اي باشند كه مورد قبول است. ولايتي افزود: در چارچوب‌هاي مطرح شده بايد حقوق ايران در استفاده كامل صلح آميز از حقوق هسته‌اي محفوظ بماند و در عين حال تمام خطوط قرمز هم بايد رعايت شود؛ با اين شرايط و در چارچوب نقاط مشخص شده گفت وگوها ادامه مي‌يابد. وي در ادامه اظهار داشت: هر جا كه ما از حقوق خود به وضوح و با استقامت كامل حمايت و حفاظت كرديم و بر سر حقوق با كسي معامله نكرديم توانسته‌ايم در نهايت پيروز ميدان شويم. رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطر نشان كرد: براي مذاكره‌كنندگان كشورمان در اين دور از مذاكرات نيز آرزوي توفيق داريم و اميدواريم به نتايج مطلوبي برسند. ولايتي در پاسخ به اين پرسش كه آيا درباره مذاكرات هسته‌اي نيز با قائم مقام وزير خارجه كره جنوبي گفت و گو كرديد، گفت: قائم مقام وزير خارجه كره جنوبي نيز تأكيد داشت كه جمهوري اسلامي ايران بايد در چارچوب مقررات بين‌المللي به طور صلح آميز از انرژي هسته‌اي استفاده كند. وي ادامه داد: حتي شاهديم كه 40 درصد از توليد برق كره جنوبي در حال حاضر از طريق انرژي هسته‌اي تأمين مي‌شود.
ولايتي درباره ارزيابي‌اش از طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهاي هسته‌اي كه در مجلس به تصويب رسيد، نيز گفت: قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهاي هسته‌اي در حمايت از تيم مذاكره كننده كشورمان است.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =