تسنیم نوشت:

 وزیر خارجه فرانسه با اشاره به برخی پیشرفتها درمذاکرات هسته ای گفت ایرانی ها سوالات مشخصی درباره اینکه رفع تحریم‌ها چگونه عملیاتی خواهد شد و برخی دیگر موضوعات دارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر خارجه فرانسه با اشاره به برخی پیشرفتها درمذاکرات هسته‌ای گفت: ایرانی ها سوالات مشخصی درباره اینکه رفع تحریم ها چگونه عملیاتی خواهد شد و برخی دیگر موضوعات دارند.
لوران فابیوس که روز گذشته در وین با وزیر خارجه کشورمان دیدار داشت، امروز دوشنبه طی اظهاراتی در نیویورک اعلام کرد: توافق با ایران باید برای پیشگیری از دستیابی این کشور یا سایر کشورهای منطقه به سلاح‌ هسته‌ای، توافقی محکم و استوار باشد.
وی افزود: مذاکرات هسته ای با ایران از تاریخ تعیین شده 30 ژوئن فراتر خواهد رفت و مذاکره کنندگان به عمد تصمیم گرفته اند تا تاریخ جدیدی را برای پایان مذاکرات تعیین نکنند. فابیوس افزود: ما پیشرفت‌هایی داشتیم اما هنوز پایان روند نیست.
مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 در وین، پایتخت اتریش در جریان است.
وزرای خارجه آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس و همچنین مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته در وین با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار و گفتگو داشتند.
بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای سرعت و زمانبندی رفع تحریم‌های ایران و نیز نحوه و مکانیسم‌های نظارت بر اجرای توافق از اختلافات اساسی دو طرف مذاکره کننده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزام A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    درود بر ابر مرد دیپلماسی کشور
  • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    دلم آمریکا را میخوهاد چون از دست روس خائن خسته شدیم چقدر از پشت خنجر بخوریم اس سیصد هم که ندادند