هشام برکات دادستان مصر در پی سوء قصد صبح امروز به دلیل شدت جراحات وارده درگذشت.

به گزارش تسنیم هشام برکات دادستان مصر در پی سوء قصد صبح امروز به دلیل شدت جراحات وارده درگذشت.

خودرو حامل هشام برکات دادستان کل مصر امروز هدف انفجار قرار گرفت و برکات طی آن به شدت زخمی شد.

هشام برکات که بود ؟

نام کامل وی هشام محمد زکی برکات است، وی متولد 21 نوامبر سال 1950 بود، حکم دادستانی وی از 10 ژانویه سال 2013 صادر شده بود و تا سال 2020 اعتبار داشت، وی سومین دادستان مصر بعد از انقلاب 25 ژانویه و سرنگونی رژیم حسنی مبارک به شمار می آمد.
محمد مرسی رئیس جمهوری عزل شده مصر زمانی که در این کشور بر مسند ریاست جمهوری تکیه زد، مستشار حقوقی مصر عبدالمجید محمود را که از دوره قبل به عنوان دادستان کل مصر بوده، برکنار کرد و بعد از وی طلعت ابراهیم را به عنوان دادستان کل مصر منصوب کرد.
اما دادگاه تجدید نظر مصر بعد از انجام پاره ای از بررسی ها دستور مرسی در این رابطه را نقض کرد و عبدالمجید محمود را بار دیگر به این سمت باز گرداند، وی در آن زمان از سمت خود استعفا داده بود.
از این رو شورای عالی قضایی مصر در روز چهارشنبه 10 ژوئیه سال 2013 اعلام کرد که با نامزدی مجدد وی برای تعیین رسمی به عنوان دادستان کل مصر موافقت خواهد کرد، از این رو بعد از نامزد شدن برای احراز این سمت بلافاصله اقدام به ایراد سوگند قانون اساسی در این رابطه در برابر عدلی منصور مشاور رئیس جمهوری مصر نمود.
هشام برکات در سال 1973 به دانشکده حقوق قضایی پیوست و بعد از فارغ التحصیلی در این رشته به عنوان دادستان کل مشغول به انجام وظیفه شد، تا این که در دادگاه تجدید نظر مصر به ریاست این دادگاه برگزیده شد، پس از آن به عنوان رئیس دفتر فنی و پیگیری در دادگاه تجدید نظر استان الاسماعیلیه به فعالیت خود ادامه داد.
وی در زمانی که به شکایت مربوط به حوادث استادیوم پورت سعید رسیدگی می شد، فعالیت خود را در استان الاسماعیلیه شروع کرده بود. از جمله مهم ترین پرونده هایی که توسط هشام برکات مورد بررسی قرار گرفته بود، مساله فرار زندانیان از زندان النطرون بود، که در بین متهمان این پرونده محمد مرسی رئیس جمهوری عزل شده مصر هم حضور داشت.
سپس به عنوان رئیس دفتر فنی قضایی در دادگاه تجدید نظر قاهره فعالیت خود را آغاز کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =