رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: فشارهای بین‌المللی برای باز کردن مسیری امن به منظور ارسال کمک های بشردوستانه به یمن افزایش یابدو در این زمینه هلال احمر ایران آماده ارسال هر نوع کمک به مردم مظلوم یمن است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، سید‌امیرمحسن ضیایی در جمع خبرنگاران با اعلام همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه که فعالیت‌های ارزشمندی در مناطق آسیب‌دیده دنیا ارائه می دهد، گفت: در حال حاضر تنها سازمان فعال در کشور یمن، سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه است که در این سازمان بیمارستانی را در یمن دایر کرده است؛ اما این بیمارستان با مشکلات متعددی مواجه است، به گونه ای که تعدادی از پزشکان بدون مرز فرانسوی شاغل در این بیمارستان ربوده و حتی کشته شده اند.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد فعالیت‌های بین‌المللی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خدمت به مردم ستم‌دیده و همکاری با پزشکان بدون مرز است، یادآور شد: علاوه بر اظهار تأسف رئیس کل سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه از وضعیت نگران‌کننده در کشور یمن باید گفت که مسیر کمک‌های بین‌المللی و بشردوستانه به این کشور نامناسب است و با توجه به جمعیت ۲۶ میلیون نفری کشور یمن، در حال حاضر فقط پزشکان بدون مرز و صلیب‌سرخ در حال کمک رسانی هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه این جمعیت خدمات خود را در ۲۰ کشور دنیا افزایش خواهد داد، گفت: با توجه به توانایی سیستم بهداشتی و درمانی ایران، نیازی به خدمات پزشکان بدون مرز فرانسه در کشور ما وجود ندارد.

درخواست از ایران برای مذاکره با سوریه به منظور استقرار پزشکان بدون مرز در این کشور

دکتر ضیائی به یکی از درخواست‌های رئیس کل سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه از هلال احمر ایران اشاره کرد و افزود: مگوردیچ ترزیان از ما خواست تا با جمعیت هلال احمر سوریه مذاکره کنیم تا شرایط استقرار و حضور پزشکان بدون مرز فرانسوی در مناطقی که در اختیار دولت سوریه است، فراهم شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه در ایران عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به توانایی سیستم بهداشتی و درمانی ایران نیازی به خدمات پزشکان بدون مرز فرانسه در کشور ما وجود ندارد؛ البته این سازمان در گذشته خدماتی به پناهندگان در ایران ارائه می کرد؛ اما در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد و نیازی به ارائه خدمات از سوی پزشکان بدون مرز فرانسوی نیست.

رئیس جمعیت هلال احمر ابراز داشت: رئیس کل سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه در خصوص بیماری‌های واگیردار تب کریمه کنگو نیز مسائلی را مطرح کرد که در این مورد طی روزهای آینده با مسئولان وزارت بهداشت کشورمان صحبت خواهم کرد.

وی به همکاری‌های بین‌المللی و تبادل اطلاعات مشترک میان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه اشاره و خاطرنشان کرد: بر این اساس خدمات‌مان را در ۲۰ کشور دنیا افزایش خواهیم داد وعلی رغم حساسیت های موجود مبنی بر حضور جمعیت هلال احمر ایران در کشور یمن، آمادگی هر گونه همکاری برای کمک رسانی به مردم یمن را داریم.

نیاز فوری مردم یمن به امکانات دارویی و درمانی

در ادامه مگوردیچ ترزیان، رئیس کل سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه، وضعیت مردم یمن را فاجعه‌بار دانست و تصریح کرد: با توجه به بمباران هایی که شهرها و روستاهای یمن را تخریب و مردم این کشور را مجروح می کند، کمبود امکانات دارویی، درمانی و پزشکی در یمن شدیدا احساس می شود.

به گفته وی سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه به‌عنوان تنها سازمان بین‌المللی درحال خدمت‌رسانی به مردم یمن است و تعدادی بیمارستان و درمانگاه را در صنعا و دیگر شهرهای یمن تحت کنترل خود دارد.

رئیس کل سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه از هلال احمر ایران خواست تا کمک‌های دارویی و درمانی خود را به یمن برساند البته می‌دانیم که نسبت به حضور ایران در یمن حساسیت وجود دارد، اما جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کند تا کمک‌های خود را به یمن مخصوصاً مناطق شمالی و جنوبی آن برساند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =