۰ نفر
۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

ایرنا نوشت:

یک روزنامه ترکیه ای بدون اشاره به اقدامات مقامات آنکارا در سوریه (مسئولیت لجیستیک گروه های تروریستی با پول های عربستان و قطر با ترکیه است)، ادعا کرده که دولت آنکارا در صدد مقابله با داعش در طول مرزهای خود با سوریه است.

روزنامه صباح در شماره روز دوشنبه خود با عنوان درشت «عناصر داعش در صورت نزدیکی به مرز ترکیه، هدف نیروهای ارتش ترکیه قرار می گیرند»، نوشته است: آنکارا قواعد تعامل ارتش را که در مورد نزدیک شدن نیروهای دولت بشار اسد به مرزهای این کشور به دنیا اعلام کرده بود، در مورد داعش نیز اجرا خواهد کرد و در صورت نزدیکی عناصر داعش به مرزهای ترکیه، آنها را هدف قرار می دهد.

این روزنامه با اشاره به اینکه آنکارا برای دومین بار قواعد تعامل ارتش در مرز ترکیه با سوریه را تغییر داد و سازمانهای تروریستی را نیز شامل این قواعد کرد، نوشته است: بدین ترتیب داعش به صورت تهدید اولویت دار علیه امنیت ملی و امنیت مرزهای کشوری ترکیه درآمد.

به نوشته صباح، براساس این تصمیم، عناصر داعش در صورت نزدیکی به مرزهای ترکیه، همانند نیروهای بشار اسد، به عنوان تهدید علیه ترکیه ارزیابی شده و با آنان مقابله خواهد شد و مرزبانان و نیروهای ارتش مستقر در مرز بدون نیاز به کسب دستور، با این عناصر مقابله خواهند کرد.

این روزنامه با اشاره به اخبار برخی رسانه های غربی و مخالفان دولت آنکارا در داخل ترکیه در خصوص عدم کنترل جدی در مرزهای ترکیه برای مقابله با عبور پیکارجویان خارجی (تروریست ها) به سوریه و عراق و پیوستن آنها به گروههای تروریستی – تکفیری، نوشته است: تصمیم آنکارا در مقابله با داعش، پیام محکمی به دنیا در این زمینه است و عزم ترکیه را در مقابله با داعش در میان می گذارد.

صباح این تصمیم را به عنوان بخشی از تدابیر جامع ترکیه در مقابله با شکل گیری یک دولت کرد در شمال سوریه یاد کرده و نوشته است: آنکارا در حال بستر سازی حقوق بین الملی برای اقدامات خود در برخورد با قرار گرفتن در مقابل عمل انجام شده در شمال سوریه و طول مرزهای خود است و جابجایی ترکمن های سوری در منطقه و غرب رودخانه فرات در منطقه را به عنوان خط قرمز خود مشخص کرده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه خط جرابلس – ماره در شمال سوریه به کلی در کنترل داعش است، می نویسد: این منطقه کانون هدف عملیات برون مرزی ارتش ترکیه است و این موضوع قرار است در نشست امروز شورای امنیت ملی که به ریاست رجب طیب اردوغان تشکیل می شود، نهایی شود.

ترکیه با ادعای ساقط شدن یک جنگنده اف 4 خود توسط سوریه، برخورد چندین گلوله توپ و خمپاره ارتش سوریه به داخل مرزهای این کشور و کشته و مجروح شدن دهها تن از شهروندان مرز نشین این کشور، اعلام کرده که قواعد تعامل ارتش در برخورد با موارد نقض حریم هوایی و زمینی خود را تغییر داده است.

به موجب این تغییرات، ترکیه در هر مورد نقض حریم هوایی و زمینی خود و یا شکل گیری تهدید علیه امنیت مرزهای خود، بلافاصله واکنش نشان می دهد و تا کنون با عنوان کردن تغییر این قواعد چند مورد جنگنده های سوری و بالگردهای آن کشور و نیروهای زمینی سوریه را هدف قرار داده است.

رسانه های ترکیه گزارش داده اند که طرح ورود ارتش به شمال سوریه آماده است و دولت آنکارا با استناد به مجوزی که از مجلس ترکیه برای عملیات برون مرزی در دست دارد، نیازی به اخذ مجوز جدید ندارد و با همین مجوز می تواند دستور عملیات برون مرزی به ارتش بدهد.

بنا به اظهارات صاحب نظران، حزب عدالت و توسعه برای تحت الشعاع قرار دادن شکست انتخاباتی اخیر پارلمانی و همچنین برای حمایت از گروه های تروریستی در حال جنگ در سوریه به دنبال آن است که ارتش ترکیه را به خاک سوریه وارد کند تا به هر قیمتی آبروی از دست رفته خود را بدست بیاورد؛ شاید سران حزب آک بتوانند از این راه به رویای ایجاد امپراتوری عثمانی تحقق بخشند، رویایی که تاکنون به کشته شدن صدها هزار سوری انجامیده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    ترکیه خودش برادرخونده ی داعش هست
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    درگيري كدومه ؟ داعش از تركيه تغذيه ميشه اين دو در اصل يك روحند در دوجسم
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    81 25
    خخخخخ. ما هم باور کردیم.
  • ایرانی IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    83 49
    اردوغان هم غلطی مانند عربستان را دارد مرتکب می شود و برای حفظ خود برنامه دارد اما غافل از ینکه ورود به سوریه به اختیار اوست و خروج از آن دراختیار سوریها مضافا اینکه داعش در ترکیه هم وارد شده و آنجانیز ناامن شده و در نهایت به نفع ایران است اللهم اشغل الظالمین به الظالمین. نه تنها پایان اردوغان که پایان ترکیه هم کم کم فرامیرسد. درود به رهبرجمهوری اسلامی ایران
    • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      5 4
      فعلا که اونها دارن جولان میدنو ما فقط نظاره گریم.اردوغان و حزبش اونقدر کارآمد هستن که خیلی خیلی از ما بهتر میدونن چیکار میکنن.ما بهتره به فکر خودمون باشیم تو این شرایطی که همه دنیا علیه ماست و تحریم پشت تحریم
  • شهروند IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    83 33
    اردوغان پسرناخلف خودراهرگزنمی زند
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    96 34
    سوریه قبرس نیست که حاکمان ترکیه یک شبه اشغالش کنند. آن‌جا رزمنگان کوبانی می‌زیند که گورهای عمیقی برای برادر بزرگ داعش آماده کرده‌اند.
  • علی A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    4 1
    به گفته دکتر تو سریال شبهای برره دو روحن تو دو تا جسم
  • خودم IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    7 26
    لباس میخرید دنبال لباس ترک میگردید...غذا میخواهید بخورید دنبال کباب ترکی هستید...سریال نگاه میکنید واسه سریالهای ترکیه از حال میرید...میخواهید برید مسافرت میرید ترکیه استانبول..انتالیا..کمر بودروم..چشمه.....عجب ادمهایی هستید شما...چرت ترین حرفیه که من اصلا باور نمیکنم ترکیه حامی داعش باشه....خیلی ها نمیتونن پیشرفت و اقایی ترکیه رو ببینند....خبر انلاین امیدوارم چاپ کنی..اگه واقعا بی طرفی
    • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      4 14
      دوست عزیز نه تنها ایران بلکه خیلی از کشورهای دنیا چشم دیدن پیشرفتهای ترکیه رو ندارن.ترکیه الان اونقدر قدرت سیاسی و اقتصادی و نظامی داره که خیلی ها باید پیششون لنگ بندازن.واقعیتو گفتم.پس بچاپ
  • بی نام A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    5 7
    خیلی خوشحال میشیم این لطف رو بکنن. مطمئنا این کار پایان موجودی به نام ترکیه در منطقه خواهد بود. لااقل از لحاظ امنیتی و اقتصادی و توریسم.
    • بابک IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      5 3
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • محمد A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    1 4
    سلامتاریخ نشان داده ترکیه در عملیات برون مرزی بخصوص برعلیه کردها ارامنه ویونانیها تردید نمی کرد حال باید دید اینبار چه پیش می آید
  • بی نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    8 15
    رزمندگان کوبانی بهتراست زنان ایزدی را از دست داعشی ها بگیرند که بیشتر از این آبروریزی نشود ، بقیه پیش کش آنها
    • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      8 6
      زنان ایزدی چه ربطی به کوبانی داره؟ برو از اردوغان که داره اونها رو میفروشه سراغشون رو بگیر.
  • مهدی A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    8 4
    رزمندگان کوبانی اگه بمباران هواپیماهای اتئلاف نبود تا الان خودشان به ترکیه پناه برده بودندعملکرد آمریکا و متحدانش در حمایت از ارتش عراقبه دلیل نزدیکی با ایران با حمایتشان از کردها زمین تا آسمان فرق میکند.پس زیاد توهم قدرت نزنید.
  • عبدالرحمن A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    7 3
    اینها همش فیلمهای ترکیه هست ترکیه از داد و ستد و خریدن نمفت ارزون داعش و فروش محصولات خودش به داعش سود کلانی به جیب میزنه ترکیه هدفش فقط کنترل کردهای سوریه و جلوگیری از تشکیل کشور خود مختار کردستان سوریه و تشویق کردهای ترکیه به جدایی از ترکیه هست
  • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    7 4
    واقعا" ترکیه شوک زده شده است و به همین دلیل نمی داند چه کار کند و از عصبانیت ممکن است اقدام نظامی انجام دهد اما نتیجه نخواهد نگرفت و شاید دچار یک جنگ فرسایشی شود بخصوص با کردها با کردهای سوریه بعداز داعش قاعده تا بایستی وارد جنگ شود و در آن حال با کردهای خود هم دچار تنش می شود نهایتا عقب نشینی می کند و از آنجه می ترسید برایش رخ خواهد داد
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    11 4
    این داعش که من میبینم یکم قدرت بگیره پاچه صاحبشم گاز خواهد گرفت
  • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    12 10
    مرگ بر حامي تروريست تركيه، قطر، عربستان، و..
  • بی نام A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    26 9
    در واقع هدف ترکیه داعش نیست بلکه کردها هستند که تو دهن اردوغان زدند اینو همه دنیا میدونن . باز همه میدونن که داعش با بیش از نیمی از تجهیزات ارتش عراق و سوریه از شهر کوچک کوبانی شکست خورد و اردوغان به همین علت تعادل روانیشو ار دست داده و خوابهای پریشان می بینه . این تهدیدها همش در حد حرف است چون اردو .. میدونه که اگه چنین غلطی بکنه حداقل 100 تا کوبانی در برابرش بلند میشه و تومار دولتی به نام ترکیه برای همیشه پیچیده میشه زنده باد کوبانی و حامیانش
  • ایرانی A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    5 3
    در حال حاضر مسئله کرد و موفقیتهای کسب شده آنان در جنگ با تروریستهای داعش مورد حمایت ترکیه وهمچنین شکست سخت حزب اردوغان از حزب تازه تأسیس کردها در داخل ترکیه ترس و دلهره شدیدی در دل اردوغان که رویایی امپراتوری عثمانی رو در سر می پروراند ایجاد کرده است ووقتی دید با حمایتهای مادی لجستیکی و ارتشی از جنایتکاران داعش باز از کردها شکستهای پی در پی خورد حالا در حال فرار به جلو با لشکرکشی مستقیم می باشد که با اطمینان میتوان پیش بینی کرد که آرتش مجهز وتا بن دندان مسلح باز شکست محکمی کردها خواهند خرد واین زمینه نابودی وفروپاشی ترکیه خواهد بود