این روزها، با گرم شدن هوا، چهره کلانشهرهای کشور از جمله تهران، با وضعیتی ناهنجار روبروست، معتادان پرخطر یا به تعبیر قانونی آن، معتادان متجاهر در خیابان ها و معابر عمومی دیده می شود که بسیاری از آنها شب را در خیابان به صبح می رسانند. مسئله ای که مورد اعتراض مردم قرار گرفته.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از مخاطبان، با کامنت گذاشتن در سرویس مشکلات مردم، به رها شدن معتادان پرخطر در خیابانها اعتراض کرده اند.
یکی از این مخاطبان نوشته:
" سلام من هرروز از اتوبوس بی آر تی مسیر آزادی-تهرانپارس استفاده می کنم و روزی نیست که در ایستگاه امام حسین شاهد معتادانی که اطراف ایستگاه در حال چرت زدن و یا حتی پرسه زدن هستند نباشیم.حتی یکبار دو نفر از معتادان پشت ایستگاه آزادانه در حال مصرف مواد بودند. واقعا کسی نیست که این افراد را از سطح شهر جمع کند؟"
مخاطب دیگری به نام علی رضا افشار، نیز ضمن تماس با خبرگزاری اعلام کرد مشابه چنین وضعیتی در غرب تهران نیز حاکم است.
او در این باره گفت: فلکه دوم صادقیه به سمت اتوبان جناح، درست کوچه جلوی مترو، از ساعت 8 شب جولانگاه معتادان و خلافکارهاست.
این مخاطب در تشریح وضعیت این محله گفت: شهرداری قطعه زمینی که در این محل بود را تبدیل پارک کرده است و باعث شده ناامنی در این منطقه افزایش پیدا کند. شهرداری از زمانی که ایستگاه مترو در این منطقه بازگشایی شد، ورودی اتوبان به سمت کرج را بست و زمین این بخش را پارک کرده اند. الان نیز فضای سبز مکانی برای تجمع معتادان و خفتگیران شده است.ما به 1881 و 137 (شماره های پیگیری شهرداری تهران) بارها گفته ایم ولی ترتیب اثر نداده اند.
از 10 شیب به بعد امکان تردد شهروندان نیست. به کلانتری طرشت هم شکایت کرده ایم ولی اقدام قاطعی در این باره نشده و حتی آنجا یک کانکس برای امنیت نمی گذارند. درختان این پارک باعث شده محل هایی محصور شود و شبها تاریک می ماند و شبها در این منطقه هیچ امنیتی نیست. حتی پیشنهاد دادند مردم کیوسک بگذارند و نگهبان محله استخدام کنند. به 137 گفتیم منطقه ناامن است، از لحاظ فساد، ناامنی و خفتگیری و معتادان به مواد مخدر وضعیت خوبی نداری ولی هیچکس رسیدگی نمی کند. حتی ما حاضریم هزینه مالی نصب کیوسک را می دهیم ولی نیروی انتظامی باید به وضع امنیت این منطقه رسیدگی کند.

 

به جز این مخاطبان، کاربران دیگری نیز درباره حضور معتادان متجاهر در شمال شرق، شمال و شرق تهران اعتراض کرده اند. به نظر می رسد با گرم شدن هوا، مشکل حضور معتادان در سراسر پایتخت، بیشتر به چشم می آید.
لازم به ذکر است در پیگیری های قبلی از مسئولان شهرداری، آنها اعلام کردند به لحاظ قانونی امکان برخورد با متعادان متجاهر که مشمول ماده 16 قانون تشدید مبارزه با مواد مخدر می شوند را ندارند.

مطابق قانون، نیروی انتظامی که ضابط رسمی قوه قضاییه است، باید نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر اقدام کند. محسنی اژه ای معاون اول دستگاه قضا نیز در پاسخ به خبرآنلاین درباره چرایی عدم جمع آوری این معتادان، گفته بود این وظیفه نیروی انتظامی است و باید معتادان متجاهر از سطح جامعه جمع آوری و به اردوگاه های اجباری ترک اعتیاد فرستاده شوند. اردوگاه هایی که این مقام قضایی گفته دولت باید از 18 سال پیش آنها را می ساخت ولی تاکنون اقدام قاطعی در این باره نشده است.

 

45231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    2 0
    خیلی زیاد شدن ...آدم میترسه
    • من A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      0 0
      فکر کردی کی با باعثشه؟