عصر ایران نوشت:



سفیر ایران گفت: رضا ضراب شهروند ترکیه است و در کشور شما زندگی می کند. او روابطی تجاری با ایران داشت و دادگاه او را از اتهامات وارده تبرئه کرده است.

سفیر ایران در ترکیه نسبت به احتمال مداخله نظامی ترکیه در سوریه هشدار داد و گفت این کار نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد است.هشدار سفیر ایران نسبت به احتمال مداخله نظامی ترکیه در سوریه

به گزارش  روزنامه حریت ترکیه علیرضا بیگدلی سفیر ایران در آنکارا در اظهارات خود در انجمن خبرنگاران حوزه دیپلماسی در آنکارا در پاسخ به سوالی درباره احتمال مداخله نظامی ترکیه در سوریه گفت:" هر گونه تخلف از تمامیت ارضی یک کشور عضو سازمان ملل متحد مغایر با تعهد دولت ترکیه برای حفظ صلح و ثبات در سوریه است.

 رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه اعلام کرده است کشورش اجازه نخواهد داد یک دولت مستقل کردی در سوریه تشکیل شود.

این واکنش اردوغان همزمان با پیشروی های روزهای گذشته نیروهای کرد سوریه در برابر داعش در مناطق مرزی با ترکیه صورت گرفت.

بیگدلی در واکنش به ادعاها درباره احتمال مداخله نظامی ترکیه در منطقه " جرابلس" در استان حلب سوریه گفت پیشتر نیز ادعاهایی در این باره در رسانه ها مطرح شده بود اما مقامات ترکیه آن را رد کرده بودند.

بیگدلی در ادامه ابراز امیدواری کرد ایران و ترکیه از ظرفیت های مشترک دو کشور به منظور بازگرداندن صلح و ثبات به کشور بحران زده سوریه استفاده کنند.

بیگدلی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره ارتباطات ادعایی رضا ضراب تاجر ایرانی تبار مقیم ترکیه گفت: ارتباطات این فرد با ایران صرفا جنبه تجاری داشته است.

او گفت:" ضراب  شهروند ترکیه  است و در کشور شما زندگی می کند. او روابطی تجاری با ایران داشت و دادگاه او را از اتهامات وارده تبرئه کرده است.

او در پاسخ به سوالی درباره اعظای جایزه به ضراب و اینکه آیا او از دیدن عکس های ضراب در صفحه نخست روزنامه های ترکیه به عنوان یکی از صادر کنندگان برتر ترکیه متعجب شده است یا نه ؟ گفت:" من متعجب نشدم چون عکس ها را ندیدم. شما و من دیدگاه های متفاوتی درباره موضوع ضراب داریم."

بیگدلی افزود:" او به عنوان یک بیزنس من موفق جایزه دریافت کرد. ما به عنوان سفارت ایران در ترکیه هیچ تماس و ارتباطی با این فرد نداریم."

رضا ضراب تاجر ایرانی مقیم ترکیه در 17 دسامبر سال 2013 و بر سر اتهامات پرونده فساد بزرگ اقتصادی در ترکیه دستگیر شد. او متهم به پولشویی و پرداخت رشوه به برخی دولتمردان ترکیه و برخی اعضای ارشد کابینه اردوغان شده بود اما چند ماه بعد دادگاه او را از تمامی اتهامات مالی تبرئه کرد.

ضراب هفته گذشته از سوی اتحادیه صادر کنندگان ترکیه به عنوان یکی از برترین صادر کنندگان ترکیه جایزه دریافت کرد. او جایزه خود را از دست معاون نخست وزیرترکیه گرفت.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =