العربیه نوشت:

وب سایت شبکه العربیه که وابسته به رژیم آل سعود است، مدعی شده است که نیروهای کرد با دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به توافق رسیده اند. این شبکه خبری ادعا می کند که این توافق از سوی کردها به صورت مشروط پذیرفته شده است.

بر همین اساس این شبکه عربی در ادامه گزارش خود نوشته است: منابعی در شهر حسکه سوریه روز جمعه 28 ژوئن گزارش دادند که «نیروهای حمایت از خلق کرد» با دولت سوریه به توافق رسیدند تا علیه گروه داعش به طور مشترک به جنگ بپردازند. داعش برای تصرف مناطق بیشتری در الحسکه، از چند روز پیش، دست به حملاتی در این شهر زده است.


العربیه در ادامه این گزارش که از سوی مقامات دو طرف تایید نشده است این چهار شرط کُردها در این توافق را این گونه برشمرد:

بر اساس این گزارش، در این توافق کُردها شرط گذاشته اند که دولت سوریه، قدرت خود در الحسکه را کاهش دهد. همچنین پرچم کردستان به جای پرچم دولت سوریه در مناطق آزاد شده، برافراشته شود و اداره آن مناطق به دست کُردها باشد.

این منابع افزودند که کردها همچنین شرط کرده اند که نیروهای دولت سوریه در الحسکه، سلاح سنگین به آنها بدهند. به گفته این منابع نیروهای دولت سوریه، تاکنون دو تانک به جنگجویان کُرد تحویل داده اند.

نیروهای کُرد پس از این توافق، دو مقر در العزل و مفرق البترول در شرق الحسکه را از نیروهای بشار اسد تحویل گرفتند و سپس با عناصر داعش در منطقه الفیلات الحمر درگیر شدند.

سراج الحسکاوی یکی از فعالان سوریه در گفت و گو با العربیه، اظهار داشت که برخی از مقامات نظامی ارتش سوریه، شروط کُردها از جمله دادن تانک به آنها را نپذیرفته و به آن اعتراض کرده اند.

از سوی دیگر برخی از فعالان گفته اند که عناصر حزب الله لبنان در جنگ نیروهای ارتش اسد علیه داعش در منطقه الحسکه شرکت کرده اند.


العربیه در ادامه گزارش با عنوان "بیم گسترش نفوذ کردها در الحسکه" ادامه داد:

تحولات اخیر در الحسکه، بیم فعالان سوری، نسبت به نفوذ حزب اتحاد دموکراتیک وابسته به کردهای سوریه در این شهر را برانگیخته است. جنگجویان کُرد علاوه بر تصرف مناطقی در الحسکه، اکثر مناطق عین العرب (کوبانی) و القامشلی را در کنترل خود دارند.

الحسکاوی می گوید که جنگ کنونی، کردها را برای ایجاد اقلیم خودمختار در سوریه کمک می کند. این فعال سوری افزود که نیروهای کُرد پیش از این در جنگ علیه داعش از جمله در تل حمیس، تل براک، درگیری های جبل عبدالعزیز، تل مر، و جنگ المیلبیه، با نیروهای دولت سوریه، همکاری داشته اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    52 8
    العربیه متعلق به آل سعوده این شبکه از بیم نفوذ کردها حرف میزنه. یعنی از نفوذ داعش بیم نداره....
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    55 22
    بالاخره اون مناطق کردنشینه و حتی اگه ارتش سوریه ازش دفاع نکنه مثل کوبانی، کردها این کار رو خواهند کرد.
  • مقیمی A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    3 0
    سوریه با این کار می خواد حال ترکیه را بگیره