العالم نوشت:

دانشجویان سودانی گذرنامه های آمریکایی، انگلیسی و کانادایی دارنددانشجویان سودانی گذرنامه های آمریکایی، انگلیسی و کانادایی دارند
خبرها حاکی است که 12 دانشجوی رشته پزشکی که اکثر آنان گذرنامه‌های غربی دارند، برای پیوستن به داعش از سودان به ترکیه سفر کرده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد بابکر" رئیس اتحادیه دانشجویان دانشگاه خارطوم روز یکشنبه گفت: 12 دانشجو از جمله 9 مرد و 3 دختر از دانشکده پزشکی جمعه گذشته به ترکیه رفتند.
رویترز به نقل از بابکر خاطرنشان کرد: اکثر این دانشجویان با خطوط هوایی ترکیه و بدون اطلاع خانواده‌های خود راهی این سفر شده‌اند.
وی افزود: 7 نفر از این دانشجویان گذرنامه انگلیسی و 2 نفر هم گذرنامه کانادایی دارند، و یکی از آنان نیز گذرنامه آمریکایی دارد و فقط گذرنامه 2 نفر از آنان سودانی است.
بابکر اظهار داشت: این دانشجویان به ترکیه سفر کردند و قصد دارند به گروه‌های افراطی ملحق شوند؛ این درحالی است که مناطق نزدیک به مرزهای ترکیه و سوریه، تحت کنترل داعش است.
رویترز خاطرنشان کرد، تا کنون هزاران نفر از کشورهای مختلف به گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق مانند داعش پیوسته‌اند، که مسیر اکثر آنان از طریق ترکیه بوده است.
سفر این دانشجویان، درحالیکه برخی از آنان گذرنامه کشورهای غربی را دارند، با توجه به حملات تروریستی جمعه گذشته در فرانسه، تونس و کویت، نگرانی بسیاری را در کشورها وجود آورده است؛ البته این کشورها بیشتر نگران بازگشت این تروریستها هستند.
در همین راستا، یکی از سخنگویان وزارت خارجه انگلیس اذعان کرد: می توانیم تأیید کنیم که 7 تبعه انگلیس از طریق سودان به ترکیه سفر کرده‌اند، ما در حال پیگیری این مسأله از طریق پلیس ترکیه جهت مشخص شدن محل حضور آنها هستیم.
سخنگوی سفارت انگلیس در خارطوم هم تأکید کرد که این سفارتخانه اطلاع دارد که آن 7 دانشجو جمعه گذشته سودان را ترک کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =