جلیلی:آخوندی یکی از وزرای پرکار و با برنامه دولت است/موضوعاتی  مانند استیضاح به نفع کشور نیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید:وزیر راه و شهرسازی یکی از وزرای پرکار، با برنامه و با تجربه دولت یازدهم است و نمی شود به راحتی چنین فردی را حذف کرد.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص استیضاح های سریالی که این روزها از سوی برخی نمایندگان مجلس مطرح می شود و اینکه رای مجدد به فانی برای استیضاح وزیر بعدی بوده است، خاطرنشان کرد:شاید کسانی که این موضوع را مطرح کرده اند به این دلیل بوده است که بتوانند در جلسه استیضاح رای نمایندگان را کسب کنند وگرنه اینکه سرنوشت این وزیر به وزیر دیگر مشروط شود، مجلس،بازار نیست که بخواهد در آن مبادله صورت گیرد و این اصلا معنی ندارد.

وی افزود: رویکرد مجلس برای استیضاح ها و سئوال ها مبتنی بر یک اقدام منطقی است و  در طول دو هفته گذشته شاهد بودیم که برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش بحث های بسیار فراوانی شد و هر چند که اصل مشکل فرهنگیان وجود داشت اما همه معتقد بودند که مطالبات انباشته شده تا به امروز، حاصل عملکرد این وزیر نبوده و با حذف وزیر نیز این مشکلات مرتفع نخواهد شد.

جلیلی خاطرنشان کرد: اقدام منطقی مجلس این بود که طی این دو هفته جلسه ای را با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار کرد و در پایان آن جلسه کارگروهی پیشنهاد شد که در آن برای حل مشکلات فرهنگیان، برنامه ریزی بشود.

وی با بیان اینکه هدف نمایندگان مجلس از استیضاح فانی، حل مشکلات بود، ادامه داد: این در حالی بود که وقتی این موضوع به صحن علنی آمد، اکثریت مجلس به این نتیجه رسید که با حذف فانی مشکل حل نمی شود لذا تصمیم دیگری گرفت که تشکیل کارگروه مشترکی میان دولت و مجلس بود.

نماینده مردم مسجد سلیمان در خانه ملت همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی که زمزمه های آن شنیده می‌شود، جدی است؟ گفت: باید ببینیم که استیضاح کنندگان چه دلایلی برای این کار دارند، چراکه آقای آخوندی یکی از وزرای پرکار، با تجربه و با برنامه دولت یازدهم است و نمی شود به همین راحتی گفت که وی را باید حذف کرد.

وی افزود: مشکلات اعتباری در وزارتخانه وجود دارد کمااینکه برای تامین منابع به منظور فعالیت های عمرانی در طول سال های 93 و 94 مشکل داریم اما اینکه آیا این مشکلات حاصل عملکرد وزیر است،باید دقیق تحلیل شود و پیشنهاد ما این است که دوستانی که به دنبال استیضاح هستند، در یک فضای فنی و تخصصی در کمیسیون مربوطه، مشکلات را به بحث بگذارند و راهکارها و نظرات وزارتخانه و وزیر را نیز بشنوند و نهایتا به تصمیم مناسبی برسند.

جلیلی افزود: اگر بخواهیم این جو را اینگونه دنبال کنیم که این وزیر استیضاح نشد، وزیر دیگری را استیضاح کنیم، این رفتاری احساسی است اما این احساس در مجلس وجود ندارد و مجلس حتما منطقی و براساس تجزیه و تحلیل عمل می کند و برآورد می کند و در نهایت تصمیم می گیرد لذا هنوز به این تصمیم نرسیده است.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس تاکید کرد: نظر اکثریت مجلس این است امسال که کشورنیاز به وحدت و انسجام بیشتری دارد، پرداختن به موضوعاتی همچون استیضاح به صلاح  شرایط فعلی کشور نیست و ما باید به شدت کمک کنیم که دولت در تحقق اهداف و برنامه های خود موفق شود.

جلیلی تصریح کرد:هرچند که ممکن است نقدی به عملکرد وزیر راه و شهرسازی در برخی بخش ها وجود داشته باشد ولی این انتقادها در حد استیضاح نیست و در قالب سئوال و تذکر قابل حل است چون فعالیت‌های عمرانی نیاز به برنامه ریزی قوی داد اما همه ضعف ها نیز تماما به حوزه وزیر بر نمی گردد.

وی خاطرنشان کرد:طی چند هفته گذشته آقای آخوندی با حضور در مجلس و پاسخ به سئوال نماینده ای، نمایندگان را قانع کرد و توانست دوباره از اکثریت قریب به اتفاق مجلس رای اعتماد بگیرد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =