ایسنا نوشت:

مظنون حمله تروریستی به کارخانه‌ای در فرانسه که از زمان بازداشتش سکوت اختیار کرده بود، سرانجام به حرف آمد. وی گفته که به همراه سر بریده‌شده رئیس‌اش یک عکس "سلفی" گرفته و از طریق واتس‌اپ برای یکی از دوستانش فرستاده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه شامگاه شنبه گزارش داد که "یاسین صالح" مظنون حمله تروریستی به کارخانه تولید گاز در فرانسه بالاخره با پلیس صحبت کرده است. وی از زمان بازداشتش در روز جمعه سکوت کرده و حاضر به حرف زدن نبود.

وی به پلیس گفته است که همراه سر بریده‌شده رئیس‌اش یک عکس "سلفی" گرفته و از طریق واتس‌اپ برای یک نفر فرستاده است. متهم اما هنوز درباره انگیزه ارتکاب این قتل چیزی به پلیس نگفته است. در محل کارخانه‌ای که مورد حمله تروریستی قرار گرفت، سربرید‌ه‌شده یک نفر پیدا شد که روی آن کلمات عربی نوشته شده بود.

یاسین صالح ۳۵ ساله، مظنون است که روز جمعه به کارخانه تولید گاز متعلق به شرکت آمریکایی "ایر پروداکتس" در نزدیکی شهر لیون فرانسه حمله کرده است. وی پس از آنکه یک تانکر گاز را منفجر کرد، قصد داشته با شیشه‌ای پر از ماده منفجره حمله دیگری را انجام دهد که با یورش پلیس دستگیر شد.

به گزارش دویچه‌وله، پلیس در محل حادثه جنازه بدون سر فردی را پیدا کرد که بعدا مشخص شد رئیس یاسین صالح بوده است. سر بریده‌شده این فرد را مأموران پلیس ساعتی بعد در منطقه صنعتی نزدیک کارخانه پیدا کردند، در حالی که کنار آن دو پرچم گروه‌های افراطی قرار داشت.

یاسین صالح بلافاصله توسط پلیس بازداشت شد و به گفته گروه تحقیق شنبه شب برای اولین بار شروع به صحبت کرد. جزئیات بازجویی‌های انجام‌شده از وی فاش نشده است.

یک حمله تروریستی

گروه تحقیق قبل از هرچیز می‌خواهد بداند که آیا این فرد همکار یا همکارانی داشته یا نه. همسر و خواهر او و یک شخص دیگر در حال حاضر برای انجام تحقیقات در بازداشت به سر می‌برند. دادستان ضد ترور فرانسه گفته تاکنون مدرکی دال بر اینکه یاسین صالح همکاران دیگری داشته، پیدا نشده است.

یاسین صالح عکسی از سر بریده رئیس‌اش در کنار خودش را برای شماره‌ای در کانادا از طریق واتس‌اپ ارسال کرده است. این شماره دیگر در دسترس نیست و پلیس می‌گوید فردی که گیرنده این عکس بوده احتمالا شماره تماسش را تغییر داده است.

کالبدشکافی جسد بدون سر قربانی هنوز مشخص نکرده است که این فرد ۵۴ ساله که رئیس شرکت حمل و نقل بوده، به چه طریقی به قتل رسیده و اینکه آیا سرش بعد از مرگ از تن جدا شده یا از همین طریق کشته شده است.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، به همراه وزرای مرتبط به این ماجرا، شنبه شب تشکیل جلسه داده و پیامدهای این "حمله تروریستی" را بررسی کردند. آنچه تا کنون مشخص شده این است که این حمله تروریستی احتمالا توسط همان گروهی طراحی شده که هم‌زمان حملاتی در تونس و کویت را نیز انجام داده‌اند. مسئولیت حملات تروریستی تونس و کویت را که هم‌زمان با حمله فرانسه انجام شد، گروه داعش برعهده گرفته است.

یاسین صالح، مظنون حمله تروریستی روز جمعه شهر لیون، در سال ۲۰۰۶ در فهرست مظنونان تروریستی سازمان‌های امنیتی فرانسه قرار داشت، اما دو سال بعد نام او از این فهرست خط خورد.

فرانسه در ژانویه سال جاری نیز هدف دو حمله قرار گرفت؛ نشریه فکاهی شارلی ابدو و سوپرمارکتی در پاریس اهداف این دو حمله بودند که در مجموع ۱۷ قربانی داشت.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =