تسنیم نوشت:

بازیگر نقش باباپنجعلی گفت:کماکان در منطقه شیرگاه و زیرآب استان مازندران در حال ضبط قسمت ۱۵ هستیم اما علیرغم همه فشارها و سختی هایی که گرمای هوا و روزه ماه مبارک رمضان بر گروه وارد کرده است همه با عشق و علاقه کار را دنبال می کنند.
  علیرضا خمسه، بازیگر نقش «پایتخت» درباره نقش باباپنجعلی قصه پایتخت گفت: شخصیت بابا پنجعلی که در سریال «پایتخت1» نوشته، ساخته و پرداخته شد حاصل قلم خوب نویسنده و همفکری گروه و هدایت بازیگردان و کارگردان است. سکوت، حرکات و همه جزئیاتی که مربوط به شخصیت بابا پنجعلی می‌شود حاصل یک کار گروهی بود که خوشبختانه در همان سری اول این کاراکتر آنقدر جذاب و شیرین درآمد و آنقدر بینندگان تکه کلام هایش را تکرار کردند که در بین مردم به عنوان شخصیتی جذاب جا افتاد.

وی افزود: در «پایتخت» دو و سه هم کاراکتر بابا پنجعلی همچنان در خانواده نقی معمولی حضور داشت و هنگامی که تصمیم بر آن شد که سری چهارم «پایتخت» ساخته شود، قرار شد که همه اعضای خانواده معمولی از جمله بابا پنجعلی هم در موقعیت و داستانی تازه حضور داشته باشند.

خمسه ادامه داد: برای ما آنچه که خیلی خیلی مهم بود این بود که شیرینی شخصیت ها در سری چهارم نه تنها کم نشود بلکه افزوده هم بشود و موقعیت ها نمایشی تر و جذاب تر شود و چون اولین بار بود که قصه «پایتخت» در ماه مبارک رمضان روایت می شد، داستان با فضاهای معنوی این ماه همخوان و هم ساز شد.
آقاخان سریال «میکائیل» تصریح کرد: الحمدالله تا الان بازخوردها و بازتاب های خیلی خوبی از سوی بینندگان نسبت به سریال «پایتخت4» به دست ما رسیده است،، هم درباره شخصیت بابا پنجعلی و هم درباره سایر بازیگران این سریال. باید بگویم که «پایتخت4» تا همین چند قسمتی که پخش شده، شکر خدا در دل مخاطب نشسته است و این نشان می دهد که نه تنها از شیرینی این سریال کاسته نشده بلکه براساس آنچه که خیلی ها به من گفتند، حتی سری چهار پایتخت از سه سری قبلی هم بهتر است.
خمسه با ابراز خوشحالی از این که همچنان در شخصیت بابا پنجعلی در سریال «پایتخت» حضور دارد گفت: مایه مسرت است که علیرغم همه سختی ها که بخاطر دیر شروع کردن فیلمبرداری این سریال است، در این سریال در کنار سایر بازیگران هستم.
بازیگر فیلم سینمایی «خواب های دنباله دار» گفت: یکی از مشکلات فعلی این پروژه این است که به خاطر تصمیم دیر هنگامی که برای پخش سریال «پایتخت» در ماه مبارک رمضان اتخاذ شد الان فشار کار خیلی بالا است و همه عوامل پشت و جلوی دوربین شاید روزانه بیش از 15 ساعت کار می کنند تا ادامه سریال، تصویربرداری شود.

وی ادامه داد: ما از اسفند 93 آماده شروع کار بودیم ولی اسفند 93 و فروردین 94 را به خاطر این که پخش این سریال مشخص نبود از دست دادیم و کار را از اردیبهشت شروع کردیم که این برای ماه مبارک رمضان زمان خیلی کمی بود. الان هم تصویربرداری سریال «پایتخت» تا نیمه ها انجام شده و ما یک مقدار نگران هستیم که سریال به موقع به پخش برسد یا نه. این تعجیل در تولید سریال «پایتخت» اگر نباشد بطور قطع همه عوامل راحت تر کار را ادامه خواهند داد.
خمسه درباره کم بودن و کوتاه بودن دیالوگ های بابا پنجعلی هم گفت: این شخصیت به دلیل کهولت سن و سادگی اش، نوعی سادگی کودکانه را تداعی می کند، به همین دلیل بابا پنجعلی قبل از این که بخواهد با بزرگسالان ارتباط برقرار کند بیشتر کودکان و بچه های خردسال با آن همراه شدند، به همین علت دیالوگ های او را هم، درعین کوتاهی و تکراری بودنش، بیشتر بچه ها تکرار می کنند تا بزرگسالان.
وی افزود: این نوع گویش حاصل تصمیم گروهی بود و الان هم دیالوگ هایی که نوشته می شود پس از تمرینات و قبل از فیلمبرداری به ارزیابی جمعی می رسد که چگونه اجرا و بازی شود تا مورد توجه مخاطب قرار بگیرد. بابا پنجعلی اهل کلام و حرف زدن زیاد نیست و به خاطر فراموشی اش، واژه های خیلی محدودی را در ذهن دارد. نویسندگان «پایتخت» قصد داشتند بابا پنجعلی را این طور نشان دهند که وقتی عشق و علاقه بین خانواده وجود دارد، بیماری فراموشی در خانواده به حاشیه می رود پس اگر او کم حرف می زند و یا تکراری، چیزی از محبت اعضای خانواده نسبت به او کم نمی شود.
بازیگر سریال «دارا و ندار» درباره این که چرا گفته که دلش برای بابا پنجعلی تنگ می شود، تصریح کرد: علتش این است که همیشه مردم حال بابا پنجعلی را از من می پرسند چرا که بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. من در سریال «میکائیل» هم در کاراکترآقاخان که نقش ضدقهرمان را داشت، بازی کردم، طبعا شخصیت آقاخان آنقدر نمی تواند محبوب مخاطبان باشد که شخصیت بابا پنجعلی فراموشکار محبوب است.
خمسه همچنین درباره آخرین وضعیت تولید سریال «پایتخت4» گفت: گروه کماکان در منطقه شیرگاه و زیرآب استان مازندران در حال ضبط قسمت 15 هستیم اما علیرغم همه فشارها و سختی هایی که گرمای هوا و روزه ماه مبارک رمضان بر گروه وارد شده است همه با عشق و علاقه کار را دنبال می کنند و امیدوارم سریال «پایتخت4» مورد توجه بینندگان شبکه یک قرار بگیرد.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    24 78
    فعلا که چنگی به دل نزده و همش کش دادنهای الکیه
  • من IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    19 30
    پایتخت خوبه ولی مسیر عادی یک زندگیه همچین موضوع خاصی نداره ..کاش عید پخش میشد ادم فک میکنه عیده
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    13 20
    لطفا نظرات کارشناسی بیخود ندین وقتی بویی از فیلمسازی نبردین سریالی که با چهارمین سال متوالی هنوزم محبوب و موفق ظاهر نشده یعنی قوی ساخته شده یک فیلم یا سریال یعنی روایت کردن یک قصه که میتونه بخشی از زندگی یک نفر هم باشه با سپاس فراوان از استاد مقدم عزیز و تیم موفقشون که تمام کارهاش عالیه نمونش همین سریال میکاییل زیر هشت و ...
  • محمد A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    6 2
    این کار نیاز به وقت بیشتری داشت. با این حال به لحاظ محدودیت زمانی و حجم بالای کار :چیزی از جذابیت و محبوبیت آن کم نشده.
  • خیلی علی A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    6 4
    سریال خیلی عالیه بابا این سریال مردم را می خندونه کار از این بالاتر چرا بعضیا بجای تشویق نمی گذارند سریال به خوبی و خوشی پخش بشه و مردم لذت ببرن
  • فرشاد A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    6 2
    پایتخت چهار هم جذاب و خوب بوده. نمیدونم چرا بعضی ها اینطور هستند. فقط دوست دارن انتقاد کنند و ساز مخالف بزنند. در صورتی که پایتخت امسال هم خوب بوده است.با تشکر از سیروس مقدم و محسن تنابنده عزیز. راستی دوستان همین که داستان زندگی یک عده است جالبش کرده. اگر پایتخت نبود باید چی می دیدیم؟ سریال های ترکیه ای به سر و ته ؟ پایتخت جزئی از خاطرات و زندگی مردم ما شده که همه اقشار با اون ارتباط برقرار کرده اند.
    • جعفر عبدالهی A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      1 0
      شما یکبار با دقت و از نظر تکنیک بازی برخی از بازیگران پایتخت پنج را ببینید بازی اعصاب خورد کن آقای حمسه را وقت کنید سپس نظر دهید. با چند میلیاردی که خرج این سریال شد چندین سریال و فیلم سرگرم کننده مثل همان پایتخت 3 میشد ساخت ؟
  • بی نام A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    2 1
    با توجه به سایر سریالهای چند ساله اخیر که کیفیت و جذابیت ندارند این سریال یه سرو گردن از بقیه بالاتره ولی میتونست در قصه پردازی و ریتم کند بهتر از این بشه همچنین از کارگردان با تجربه این سریال بعیده که با توجه به اینکه داستان این سریال در ماه رمضان و گرمای تیر ماه روایت میشه بازیکنها کاپشن تنشان هست مخصوصا در قسمتهای اول
  • جعفر عبدالهی A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    1 0
    الان که تکرار کل سریال پنجگانه پایتخت را از ifilm میبینیم متوجه نفاوت پایتخت پنج با سریالهای قبل میشویم. بسیار کشدار و خسته کننده شده . یعنی چه یک بخش کامل فقط در فرودگاه و حرفها و حرکتهای بسیار بیمزه پنجعلی . حیف شد از روند قبل خارج شده. نمیدانم چه اجباری به بودن پنجعلی هست. گریم فوق العاده زشت و بازی بدون کلام و دلبخواه آقای خمسه را چیزی جز زدنگ بازی ایشان در انتخاب نقشی راحت نمیشود تعبیر کرد. آقای خمسه بیشتر از این خود را سبک نکنید و با بازی در این نقش دیگر شما را در یک فیلم سینمایی با نقش اول تا سوم نخواهیم دید