مهر نوشت:

مدیر پروژه باغ پرندگان لویزان از تخم گذاری درنای تاج خاکستری افریقایی در باغ پرندگان خبر داد و گفت: این اتفاق در نوع خود کم سابقه است.

سلامت جوادی با اعلام این خبر گفت: زیستگاه اصلی درنای تاج خاکستری در افریقای جنوبی است و به ندرت در اسارت تخم گذاری می کند و این اتفاق نادر تاکنون در ایران رخ نداده است.

وی با بیان اینکه شرایط مناسب برای تخم گذاری این درنای کمیاب در باغ پرندگان ایجاد شده است افزود: با توجه به شرایط استوایی مورد نیاز این درنا، اکونومیست محیط سرپوشیده باغ پرندگان در قسمت گرمسیری شرایط مناسب برای تخم گذاری این پرنده را فراهم نمود.

جوادی در ادامه افزود: هم اکنون ۲۵۰۰ پرنده در ۱۶۳ گونه در فاز یک باغ پرندگان وجود دارد که ۷۲ گونه کمیاب در قسمت گرمسیری متناسب با شرایط آب و هوایی استوایی زندگی می کنند.

مدیر پروژه باغ پرندگان لویزان با اشاره به احداث یکی از بزرگترین کلینیک های دامپزشکی ایران در این باغ ۱۷ هکتاری افزود: بزرگترین و پیشرفته ترین کلینیک دامپزشکی ایران در مساحتی بالغ بر ۴۰۰ متر مربع زیر بنا در ۲ طبقه شامل قرنطینه، آزمایشگاه، جراحی، رادیولوژی و... در دست اقدام است و در سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی همچنین از افزایش قفس در فاز یک باغ پرندگان لویزان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۵ قفس چوبی و فلزی در باغ پرندگان وجود دارد و ۲۸ قفس نیز در دست احداث قرار دارد.

جوادی افزود: این باغ دارای ۸ برکه بوده و تمامی برکه ها دارای دستگاه های گندزدایی و تصفیه آب و متناسب با استانداردهای زیست محیطی است .

مدیر پروژه باغ پرندگان لویزان خاطر نشان کرد: پروژه باغ پرندگان لویزان در ۲ فاز که فاز نخست آن در فضایی به مساحت ۱۷ هکتار در سال ۹۲ افتتاح شد و فاز دوم نیز در مساحتی بالغ بر ۵.۵ هکتار در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون در حال انجام است.

47233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    15 3
    اینم بزودی میمیره بیچاره از شدت گرما
    • بی نام A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
      8 0
      مهم تخم گذاریش نیست مهم نگه داریشه اگه نمیتونن تروخدا بدن به اروپایی ها تا حیوون تلف نشده
  • بینام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    24 1
    کارگرا املتش نکنن انشالله
  • بی نام DE ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    8 1
    اکونومیست یعنی چی آخه وسط بحث حیات وحش؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    12 0
    جای بسی خوشحالی است . به عوض گم شدن دکل نفتی / این به اون در
  • بی نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    14 2
    واقعن شاهکار کرده توی اون اب فاضلاب تخم گذشته ادم وقتی می رود اون باغ پرندگان حالش از بوی بد قسمت درناها و قوها بهم می خورد بقیه پرندگان و ما کیان ها هم در قفس های گوچک وکثیف اند ادم وقتی این جا را با پارک پرندگان مالزی مقایسه می کند حالش بد می شود لطفا چاپ کن
    • بی نام DE ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
      6 3
      من باغ وحش مونیخ رفته ام و محوطه های سربسته نگه داری حیوانات به شدت بوی بد می داد. ولی فقط من دماغم رو گرفته بودم. فکر کنم واسه آلمانی ها عادی بود که حیوانات بو می دهند. چون سگ هاشون هم بد بو اند
    • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
      7 0
      آقایی که میگوید باغ وحش مونیخ رفته ولی محیطها بسته بو می دادنند در محیط بسته شاید تا حدی طبیعی باشد ولی در محیط باز غیر طبیعی است هرچند که بخاطر علاقه شخصی هر جاکهدبروم به باغ وحش ها سر می زنم نه در باغ وحش بزرگ لندن نه در پارک پرندگان مالزی همچین بویی احساس نکردم در ایران اصولا حیوانات را در باغ وحشها در محیطهایذغیر استاندارد نگه میدارند