اهداف طرح جامع مسکن باید در مدت زمان دو یا سه سال بازنگری شوند تا کارایی روش‌ها، اهداف و ارقام پیش‌بینی شده موجود در طرح مورد ارزیابی قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی از بازنگری اهداف پیش بینی شده در طرح جامع مسکن خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛عباس آخوندی با بیان اینکه اهداف پیش بینی شده در طرح جامع مسکن در فواصل دو یا سه سال یک‌بار باید بازنگری شوند تا کارایی روش‌ها، اهداف و ارقام پیش بینی شده موجود در طرح مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: در این بازنگری‌ها نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عباس آخوندی با اشاره به طرح جامع مسکن گفت: این طرح با زندگی تمام خانوارهای ایران ارتباط دارد. طرح‌های جامع در بخش‌های مختلف از جمله مسکن، انرژی، حمل‌و‌نقل و غیره باید در فواصل زمانی به‌روزرسانی و بازنگرنی شوند چراکه طرح‌های ایستایی نیستند.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح‌ها اهداف و انتظارات پیش‌بینی و تعیین می‌شوند تاکید کرد: این اهداف باید در مدت زمان دو یا سه سال یکبار بازنگری شوند تا کارایی روش‌ها، اهداف و ارقام پیش‌بینی شده موجود در طرح مورد ارزیابی قرار گیرد. از نظر عملی طرح‌هایی که نیاز به بازنگری دارند «طرح‌های غلتان» نامید می‌شوند و موفقیت یا عدم موفقیت اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های پیش بینی شده باید در زمان بازنگری مجدد، مورد بررسی قرار گیرد تا نقاط قوت این طرح را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

آخوندی گفت: در نظام برنامه‌ریزی طرح‌ها به ویژه‌ طرح‌هایی که با زندگی تمام مردم در ارتباط است، باید فضایی برای مشارکت عمومی مردم فراهم شود و دولت نباید خود را «فعال مایشاء» و به دور از مشارکت مردم بداند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشارکت شهروندان در نظام‌ برنامه‌ریزی طرح‌ها ادامه داد: در طرح‌هایی که در زندگی آحاد مردم تاثیرگذار است باید فضایی برای گفتگوهای اجتماعی پیرامون ایجاد شود تا با دریافت نقطه نظرات و بهره‌گیری از تضارب آراء راه‌حل‌های بهینه را بکار گیریم.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    3 3
    از آنجاييكه مسكن مهر شتابش كم شده است و ساخت و ساز پايين است و دولت هم فقط و فقط وعده مي دهد قابل پيش بيني است نسبت تقاضا و عرضه در آينده نزديك بهم خورده و بساز و بفروش ها كه منتظرند قيمت رو گران خواهند كرد.