تسنیم نوشت:

منابع رسمی در ترکیه اعلام کردند دولت این کشور مایل به مداخله فعالانه تر ارتش برای حمایت از شورشیان سوری است ولی ارتش ترکیه با چنین اقدامی مخالف است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آلمان، منابعی رسمی اعلام کردند دولت ترکیه مایل است ارتش برای حمایت از ارتش آزاد سوریه در برابر دولت سوریه و نیروهای کرد و شورشی‌های مستقر در خاک سوریه، فعالانه‌تر عمل کند ولی ارتش ترکیه با چنین اقدامی مخالف است. در حالی که ترکیه به سمت تشکیل دولت ائتلافی جدید پیش می رود، ارتش به دنبال وقت کشی است.
این منابع که خواستند نامشان فاش نشود به روزنامه حریت گفتند پشتیبانی فعالانه که دولت احمد داود اوغلو به دنبال دریافت آن از ارتش ترکیه است شامل حملات توپخانه ای طولانی مدت (نه فقط به عنوان حرکتی انتقام جویانه) به مواضع گروه داعش در سوریه و اجرای عملیات هوایی و ورود نیروی زمینی به سوریه برای تامین امنیت نوار مرزی با ترکیه است. یکی از این منابع به لزوم جلوگیری از وقوع درگیری های بیشتر بین داعش و نیروهای کرد به فرماندهی حزب اتحاد دموکراتیک اشاره کرد تا اتحاد دموکراتیک نتواند کنترل کامل نوار مرزی سوریه با ترکیه را به دست بگیرد و منطقه ای امن در سوریه برای جلوگیری از ورود موج جدید آوارگان به ترکیه ایجاد شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ژنرال نجدت اوزیل رئیس ستاد ارتش ترکیه اجرای دستور دولت ترکیه با امضای داود اوغلو را به تاخیر انداخت و حقوق بین الملل و مسائل سیاسی و نامعلوم بودن واکنش های بشار اسد رئیس جمهور سوریه و متحدان آن یعنی روسیه و ایران و همچنین آمریکا را بهانه کرد.
دولت ترکیه برای متقاعد کردن ارتش به قبول طرح هایش در حال مذاکره است. شایان ذکر است ترکیه در ائتلاف بین المللی و عربی به فرماندهی آمریکا که با داعش در عراق و سوریه مقابله می کند مشارکت ندارد و پیوستن به این ائتلاف را به تحقق چهار شرط مشروط کرده است که شامل ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه، ایجاد منطقه امن، آموزش مخالفان سوری و مسلح کردن آنها، و اجرای عملیات ضد نظام سوریه می شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    18 5
    تركيه ديريا زود سزايي كارهايي خودشو خواهد ديد و خواهد فهميد كه بشار اسد لاقل ي دولت بود نه ي تروريسم
    • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
      3 2
      از بشار دفاع نکن که دیگه خیلی ضایعست
  • بی نام A1 ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    18 4
    ارتش ترکیه میدونه که این کار به این راحتی هم نیست. شاید الان با خواست خودشون وارد خاک سوریه بشن اما معلوم نیست کی و چطوری خارج بشن.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    17 3
    نظر ترکیه سرکوب داعش والنصره و...نیست ترکیه میخواد کردها را سرکوب و انهارا از نزدیک شدن به مرزهایش جلوگیری نماید.افشای کمک دولت ترکیه به مخالفان بشاراسددر کشف تریلر وکامیونهای حامل سلاح به مبارزین باصطلاح مخالف سوریه توسط حزب جمهوریت وهزلران نوع از این قبیل کارها که توسط دولت ترکیه انجام میشود نشان میدهد ترکیه اولین حامی و گذرگاه داعشیها و سایر مبارزان است
  • بی نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    32 4
    مرگ بر حامي تروريسم
  • بی نام IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    9 5
    از جانشان میترسند. هر چند داعش قول داده به ترکیه حمله نمیکند و ترکیه هم از اینرو از داعش حمایت میکند.
  • عبدالرحمن A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    4 1
    ترکیه دشمن کردهاست و خوشحاله کردها توسط شخص ثالثی سرکوب بشن و اسم ترکیه بد در نره