واحدمرکزی خبر نوشت:

منابع فرانسوی مرتبط با دستگاه های مبارزه با تروریسم روز شنبه اعلام کردند در حال حاضر 473 فرانسوی در صفوف تکفیری ها در عراق و سوریه حضور دارند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، منابع نزدیک به پرونده در بیانیه ای که روز شنبه منتشر شد، اعلام کردند بر اساس آماری که این هفته تهیه شده است، دستگاه های مبارزه با تروریسم 473 فرانسوی را که در حال حاضر در صفوف تکفیری ها در عراق و سوریه حضور دارند، شناسایی کرده اند.
بر اساس این منبع 119 فرانسوی که در جنگ در سوریه و عراق کشته شده اند و 217 فرانسوی نیز بعد از شرکت در جنگ به فرانسه بازگشته اند، شناسایی شده اند.
با افزودن شمار افرادی که در راه عزیمت به سوریه یا عراق هستند و کسانی که برای عزیمت به مناطق جنگی ابراز تمایل کرده اند، فهرستی 1800 نفری از این افراد مورد شناسایی قرار گرفته است.
گرچه همه این افراد به ویژه زنان در جنگ شرکت نمی کنند، اما بازگشت این جهادی ها که در مناطق جنگی سرسخت و جنگ آزموده شده اند، منبع نگرانی عظیمی است.
بر اساس منابع نزدیک به پرونده تا کنون هیچ مدرکی وجود نداشت که بتوان گفت یاسین صالحی، مظنون به قتل رئیس یک شرکت در حومه لیون، سومین شهر فرانسه واقع در جنوب شرق این کشور پیش از ارتکاب به حمله ای در ایزر، به سوریه و عراق عزیمت کرده بود.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =