ایرنا نوشت:

«بشار اسد» رییس جمهوری سوریه گفت که حملات تروریستی که در کشورهای مختلف جهان رخ می دهد، نشانگر آن است که تروریسم به یک مشکل جهانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، رییس جمهوری سوریه امروز (شنبه) با «زولا سکوبیا» و «عزیز باهاد» فرستادگان «ژاکوب زوما » رییس جمهوری آفریقای جنوبی و هیات همراه آنان، دیدار و گفت و گو کرد.

اسد در این دیدار گفت که مردم سوریه با خطرات تروریسم تکفیری که از حمایت های مستقیم برخی طرف های منطقه ای و غربی که مدعی مبارزه با این پدیده بوده، برخوردارند، روبه رو است.

رییس جمهوری سوریه تصریح کرد: حملات تروریستی که در کشورهای مختلف جهان روی می دهد، نشانگر آن است که تروریسم به یک مشکل جهانی تبدیل شده؛ زیرا اساس و ریشه آن ایدئولوژی تندرویی است که مرز و کشوری نمی شناسد.

اسد با بیان اینکه مبارزه با تروریسم نیازمند یکپارچه کردن تلاش های همه کشورهاست، گفت: ملت های منطقه معتقدند که مجموعه کشورهای 'بریکس' که آفریقای جنوبی نیز عضو آن است، می تواند نقش فعال و پویایی در یکپارچه کردن تلاش ها برای مقابله با تروریسم داشته باشد.

رییس جمهوری سوریه افزود: هدف اصلی کشورهای عضو بریکس، برقراری امنیت و ثبات جهانی از طریق ایجاد روابط بین المللی متوازن و پایبندی به قوانین و تعهدات بین المللی است.

فرستاده های رییس جمهوری آفریقای جنوبی نیز با بیان اینکه کشورهای آفریقایی از طریق کشورهای عضو بریکس و اتحادیه آفریقا از ملت سوریه در مقابله با تروریسمی که با آن مواجه است، حمایت می کنند، تاکید کردند که سوریه امروز به رهبری بشار اسد رییس جمهوری به نیابت و نمایندگی از همه کشورها جهان با تروریسم مبارزه می کند.

هیات آفریقای جنوبی ضمن بیان اینکه کشورشان از تلاش های هدفمند سوریه برای یافتن راه حل مسالمت آمیز جهت پایان بحران این کشور حمایت می کند، اعلام کردند که آفریقای جنوبی اطمینان دارد که سوری ها قادرند راه حلی برای بحران کشورشان بدون هیچ گونه مداخله خارجی و از طریق گفت وگوی های ملی بیابند، به نحوی که خواسته های این ملت را تامین و خدشه ای به حاکمیت آن وارد نکند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =