ایرنا نوشت:

یک روزنامه فرانسوی در صفحه اول شماره روز شنبه خود در گزارشی با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 از جمهوری اسلامی به عنوان کشوری صلح طلب نام برد و نوشت:احتمال دستیابی به توافق نهایی هسته ای نسبت به گذشته افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا در مطلب روزنامه Direct Matin، آمده است: درحالی که تنها چند روز به پایان ضرب الاجل تعیین شده 30 ژوئن ( 9 تیرماه ) باقی نمانده است و براساس اظهارات مذاکره کنندگان همچنان موانعی نیز بر سر رسیدن به تفاهم احتمالی وجود دارد، دستیابی به توافق و پایان تحریم ها علیه ایران قابل اجرا به نظر به نظر می رسد.

این روزنامه فرانسوی در ادامه از ایجاد تفاهم پس از 20 ماه مذاکرات فشرده، به عنوان آغازی دوباره برای برقراری ارتباط بین ایران و امریکا یاد کرده است .

روزنامه Direct Matin با اشاره به سخنان 'تیرل کویل' پژوهشگر موسسه روابط بین الملل و راهبردی فرانسه مبنی بر ضرورت پایان دادن به مذاکرات و رسیدن به یک توافق نهایی، مطلب خود را با این جمله به پایان برده است که ،' امضای این توافق به نفع طرفین بوده و مهم این است که همه از این مذاکرات پیش رو سربلند بیرون بیایند.'

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که روز شنبه برای پیوستن به آخرین مرحله مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 تا ضرب الاجل 30 ژوئن (9 تیرماه) به وین پایتخت اتریش سفر کرده است،در فرودگاه بین المللی این شهر گفت: اگر طرف مقابل آمادگی به رسمیت شناختن حقوق مردم ایران و انجام وظایف خود را داشته باشد و زیاده خواهی نکند، حتما به توافق خواهیم رسید.

جان کری وزیر خارجه امریکا نیز قبل از آغاز دیدارش با محمد جواد ظریف در وین، گفت: موضوعات دشوار و کار سختی پیش رو داریم ولی برای دستیابی به توافق امید هست.

وزیر خارجه امریکا اظهار داشت: در مراحل نهایی تلاش هستیم تا ببینیم توافق نهایی ممکن است یا نه. فکر می کنم همه می خواهند توافق را ببینند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =