رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:متأسفانه تهدید منابع زیست محیطی، به صورت خاموش و آرام، دنیا را به تدریج به سمت نابودی و تخریب پیش می‌برد و در واقع خطرناک‌تر از تروریسم است.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، ،آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سخنانی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایام ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و خودسازی معنوی را تبریک گفت و افزود: روزه‌داری از لحاظ روحی و مسائل اجتماعی می‌تواند تأثیرات بسیار مثبتی به روزه‌داران و جامعه داشته باشد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با ابراز تأسف از جنایات تروریستی اخیر گروهک داعش در کشورهای کویت، تونس و محکومیت شدید این اقدامات گفت: جای نگرانی و تأسف بسیار است که گروهکی که به دروغ ادعای مسلمانی و حکومت اسلامی دارد، دستور‌العملی جدید مخصوصاً در ماه رمضان برای تشدید خشونت علیه تشیّع، گروه خاصی از تسنن و مسیحیان صادر می‌کند که نمونه‌ تأسف بارش را در انفجار مسجد امام صادق(ع) کویت شاهد بودیم.

وی افزود: نمازگزاران این مسجد مظلومانه در حال سجده مورد حمله تروریستی قرار گرفتند که حدود 30 نفر شهید و 200 نفر زخمی شدند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: متأسفانه دامنه این جنایت‌ها به تونس و حتی فرانسه هم رسید که البته در فرانسه ابعاد کوچکتری داشت ولی سروصدای سیاسی آن نسبت به کشورهای اسلامی بلندتر بود که خواستار همکاری غرب، اعراب و مسلمان‌ها شدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خطر گسترش و تعمیق اقدامات تروریستی را تهدیدی جدی برای کل جهان ذکر کرد و هشدار داد باید برای کنترل، مقابله و نابودی پدیده شوم تروریسم، عزم بین‌المللی و همکاری همه جانبه ایجاد شود تا دنیا از شر و مضرّات مخرّب تروریست‌ها در امان باشند.

هاشمی رفسنجانی، جمهوری اسلامی ایران را قربانی اول تروریسم در جهان ذکر کرد و با اشاره به هفتم تیرماه سالگرد انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت 72 نفر از بهترین شخصیت‌های کشور اعم از وزیر، نماینده مجلس و قاضی، شخصیت‌های روحانی و مسؤولان، یاد و خاطره سید این شهدا شهید مظلوم دکتر بهشتی و یارانش را گرامی داشت و گفت: هر چند شهادت مظلومانه این عزیزان و سایر شهدای قربانی ترورهای کور در کشور سخت و سنگین بود ولی ضربات مؤثر و کاری که بعد از این شهادت‌ها به گروه‌های تروریستی به ویژه گروهک منافقین وارد شد، آنها را رسوا و برای همیشه در اذهان مردم منفور و منزوی کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به آغاز بررسی و تدوین سیاست‌های کلی محیط زیست در مجمع گفت: امروزه، خطر بین‌المللی نابودی محیط زیست و منابع طبیعی کمتر از تروریسم نیست و متأسفانه تهدید منابع زیست محیطی، به صورت خاموش و آرام، دنیا را به تدریج به سمت نابودی و تخریب پیش می‌برد و در واقع خطرناک‌تر از تروریسم است.

وی تهدیدات زیست محیطی از جمله گرم شدن زمین و تلفات انسانی که اخیراً در برخی کشورها از جمله هندوستان شاهد نمونه‌هایی از آن بودیم را خطرناک توصیف کرد و افزود: گرم شدن آب اقیانوس‌ها و شرایط اقلیمی و آلودگی منابع آب، خاک و هوا می‌تواند از جمله دلایل این تلفات باشد.

هاشمی رفسنجانی، نابودی منابع آب، خاک، جنگل، هوا و آلودگی محیط زیست در جهان به ویژه ایران را به دلیل تعرّض نابجا و کنترل نشده بسیار خطرناک خواند و گفت: این منابع متعلق به نسل امروز و فرداهای کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد با دقت و همکاری جدی اعضای مجمع و تصویب سیاست های کلی محیط زیست، بتوانیم اقدام مؤثری برای کاهش و کنترل آثار مخرّب زیست محیطی انجام دهیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =