پاسخ به چند سوال نظام وظیفه ای/ کدام سرباز فراری ها مشمول معافیت از طریق پرداخت جریمه هستند؟

جانشین رییس سازمان نظام وظیفه عمومی به چند سوال در زمینه سربازی پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین، چند مخاطب سرویس مشکلات مردم خبرگزاری سوالاتی را در مورد این که می توانند در طرح خرید خدمت شرکت کنند مطرح کردند که سردار ابراهیم کریمی در مورد شرایط شمول معافیت از طریق پرداخت جریمه توضیحاتی را ارائه کرد.
یکی از کاربران مشکلش را اینطور نوشت: «من متولد سال 65 هستم و سال 78 دفترچه سربازی را پر کردم و فرستادم ولی وقتی برگه اعزام آمد نرفتم. می خواهم بدانم طرح خرید خدمت شامل حال من می شود؟»


در سوال دیگری که در این زمینه مطرح شد آمده است: «من چند ماه خدمت کردم و وسط خدمت، غیبت داشتم و دیگر نرفتم. باز هم می توانم با پرداخت جریمه معاف شوم؟»


جانشین رییس سازمان نظام وظیفه عمومی در این باره به خبرآنلاین گفت: همه کسانی که از خدمت فرار داشته اند مشمول این طرح قرار می گیرند و محدودیتی برای این افراد وجود ندارد.
وی ادامه داد: تمامی افرادی که فرار از خدمت داشته اند و از تاریخ آخرین فرارشان 8 سال گذشته است و در این مدت غیبت داشته اند مشمول این طرح قرار می گیرند.


سردار ابراهیمی در پایان گفت: فرقی بین کسانی که کلا غیبت داشته اند و کسانی که دفترچه پر کرده و اعزام شده اند بعد غیبت کرده اند نیست و در حال حاضر از تمامی افرادی که از غیبتشان هشت سال گذشته ثبت نام به عمل آمده است.
سوال دومی که کاربران خبرآنلاین در زمینه سربازی مطرح کرده بودند درباره معافیت کفالت بود. این فرد نوشت: من 18سالمه فرزند اخره خانواده هستم برادرانم همه خدمت کردن والان متاهل شدن پدرم 83سالشه جانبازه ازکار افتادست ناراحتی قلبی داره قلبشم یک بار عمل باز شده میخواستم بدونم میتونم معافیت کفالت بگیرم؟


سردار ابراهیمی در پاسخ می گوید: معافیت تعلق به این فرد تعلق نمی گیرد چرا که با شرایط وی، تنها فرزند بالای 18 سال معاف می شود در حالی که الان این فرد دو برادر بزرگتر از خودش دارد.
45304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    1 2
    یه نکته در مورد سوال دوم . سردار ابراهیمی از کجا فهمیدن ایشون دوتا برادر داره ؟؟ تو سوال که چیزی نگفته بود
  • مسلم A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    0 0
    با سلام لطفا این سوال واسم پیگیری کنید، برگه اعزام واسم اومده بود اول برج چهار با کد مازاد رفتیم واسه اینکه اعزام باشیم گفتن به علت پر بودن مراکز آموزش باید برید دوماه دیگه بیاید واسه اعزام الان خواستم بدونم آیا این دو ماه جز خدمتتون حساب ميشه یا نه؟
  • محمد IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    6 1
    خسته نباشید ممنون از پیگیریتون ممکنه ازشون بپرسین شرایط دانشجوی اخراجی چیه؟ من وردوی 82 بوم 89 اخراج شدم شامل منم میشه؟
  • حمید A2 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    2 1
    متولد سال 65 دفترچه شو تو سال 78 ارسال کرده... کسی تو سن 13 سالگی اعزام کسی نمیشه فکر کنم منظورش متولد سال 56 باشه
  • بابک A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    8 0
    قراربود تا خردادماه زمان ثبت نام جامانده ها از طرح خرید سربازی اعلام شود,چه زمان ثبت نام مجدد خواهد بود؟ وآیا بهتر نبود برای غایبان بالای سی سال بجای میزان سال های فرار,میزان سالهای مشمولیت/فراغت از تحصیل لحاظ می شد؟
  • على A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    7 0
    سلام تاریخ دقیق ثبت نام طرح دوم خریدسربازى اعلام کنید بلاتکلیف
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    2 0
    چرا پیام نمیاد حوصله مون سر رفت
  • قاسم A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    3 0
    سلام طرح دوم خریدسربازى ثبت نام زودتر انجام دهید
  • على A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    2 2
    چرا کارت تهراني ها خيلى زود بعد واريز صادر ميشه اما الان بعد چهل روز که واريز کردم خبرى از کارت نيست مراجعه کردم ميگن طول مى کشه مشکل از مازندرانه يا جاى ديگه
  • نوید IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    4 3
    سلام من 18 خرداد واریز کردم و صبر تموم شد و امروز کارت اومد در خونه و در حد لالیگا خوشحال بودم و پستچش رو بغل کردم
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    5 0
    متولد۶۰ هستیم سال ۸۱ به خدمت رفتم ۷ ماه خدمت کردم به دلیل مشکالات ترک خدمت کردم ولی در سال ۱۹/۱۲/ ۸۷ دوباره برگشتم خدمت یعنی اینکه کارها اداری را انجام دادم ولی خودم را به پادگان معرفی نکردم حالا بعضی دوستان که شرایط من را دارند معاف شدن حتی کارتوش هم گرفتند مگین شاملت مشه یکی میگن شاملت نمشه بخدا دیگه خستم از این قدر استرش توی این ۱۳ ساله این قدر استرس نداشتم اما ۶ ماه …. معرفی کردم ولی سریگان خدمتی معرفی نکردم. حتی ۱ ساعت سر یگان خدمتی هم نرفتم امکان داره اس ام اس مثبت بیاید یا اعزام به خدمت میاید تو خدا اگر کسی اطلاعی داره راهنمایی کنید
  • سعید A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    3 1
    سلام خاهش میکنم این سوال رو از سردار بپرسید.؟ چرا ما تحصیل کردها نمیتونیم سربازی رو بخریم چرا ما لیسانس گرفتیم نمیتونیم بخریم ولی کسی که هشت سال غیبت داره میتونه بخره. لطفا واسه برقراری عدالت واسه ما تحصیل کردها هم یک راهی بزارید.
  • سعید 5دی 94 A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    1 0
    باسلام لطف کنید متولدین 65