ایرنا نوشت:


یک منبع یمنی با اشاره به ادعای عربستان درباره رفع کامل محاصره یمن گفت: قرار است کشتی های حامل کالاهای ضروری روزانه وارد بندر المکلا که در اشغال القاعده است شده و کشتی های حامل کالاهای غیر ضروری مانند سیمان و آهن نیز وارد بندر حدیده که در اختیار انصار الله است شود.
به گزارش پایگاه خبری یمن پرس این منبع افزود: بر اساس این تصمیم، کشتی های حامل مواد غذایی و دیگر کالاهای ضروری مانند مشتقات نفتی مستقیما به دست تروریست های القاعده می رسد.

منبع مذکور تاکید کرده که پس از تجاوز عربستان به یمن بسیاری از تجار این کشور فعالیت های تجاری را به دلیل ترس از غارت کالاها و میزان رشوه و مالیات های وضع شده بر آنها کنار گذاشته و بیشتر تمایل به انتقال اموال خود به خارج دارند.

پس از تجاوز عربستان به یمن علی رغم انجام پروازهایی از یمن به مصر، اردن، هند، مالزی، سودان، اتیوپی، جیبوتی و امارات، بیشتر پروازها به یمن متوقف می باشد.

بر اساس قطعنامه شورای امنیت به منظور جلوگیری از قاچاق سلاح به یمن، بازرسی هواپیماها و کشتی های حامل کالا برای این کشور ضروری است.

از نظر مرز زمینی، گذرگاه الودیعه در استان حضرموت که تحت کنترل تروریست های القاعده است تنها گذرگاه ارتباطی یمن و عربستان است و گذرگاه الطوال که کنترل آن به دست نیروهای مقاومت مردمی یمن است بسته می باشد.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت صنعا، این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچ کدام از خواسته های خود نرسیده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =