برای خرید این یک دلاری، باید 26 میلیون دلار بپردازید

آثار هنری معاصر رفته رفته تبدیل به یکی از مهمترین مقاصد مجموعه‌داران و سرمایه‌گذاران آثار هنری می‌شوند. این هفته آثاری باارزش از هنرمندان بزرگ معاصر در لندن به فروش خواهند رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نقاشی یک اسکناس یک دلاری اثر اندی وارهول در لندن به حراج گذاشته خواهد شد. قیمت پایه‌ای که برای این نقاشی در نظر گرفته شده، 26 میلیون دلار است. این نقاشی از وارهول بخشی از حراجی آثار هنری معاصر است که پیش‌بینی می‌شود، چهارشنبه در حراجی ساتبی به قیمتی مابین 143 تا 204 میلیون دلار به فروش برسند. حراجی کریستی نیز سه‌شنبه یک اثر از کریس افیلی به نام «مریم باکره مقدس» را به حراج خواهد گذاشت. کارشناسان حراجی معتقدند این اثر رکورد فروش خود را خواهد شکست.

فیلیپ هافمن، کارشناس سرمایه‌گذاری هنری با اشاره به جذابیت روزافزون آثار هنری معاصر برای سرمایه‌گذاران هنری و مجموعه‌داران، گفت :«این آثار تاریخچه اندکی در پس زمینه دارند و هر کسی به راحتی می‌تواند اطلاعات کاملی در مورد این آثار پیدا کند.»

چندی پیش در حراجی کریستی در نیویورک یک نقاشی از پابلو پیکاسو و یک مجسمه آلبرتو جیاکومتی، رکورد گرانترین نقاشی و مجسمه فروخته شده در یک حراجی را از آن خود کردند.

مهمترین اثری که این هفته در حراجی لندن به فروش گذاشته خواهد شد، یک تابلوی نقاشی اثر فرانسیس بیکن در سال 1961 به نام«Study for a Pope I» است. این تابلو که در سال 2005 به قیمت 5.8 میلیون دلار به فروش رسید، اکنون انتظار می‌رود با قیمتی بین 25 تا 35 میلیون دلار به فروش برسد.
منبع : گاردین / 26 ژوئن
۵۷241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شوش IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    10 2
    شاوغش نکن دلار 3270 شده . بیشتر هم نمیارزه .