فرانسه، تونس، کویت؛ داعش امروز جهان را غافلگیر کرد

ژرژ ملبرونو، خبرنگار برجسته روزنامه فیگارو می گوید: داعش امروز با سه حمله تروریستی در دومین جمعه ماه رمضان پیامش را به جهان رساند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ژرژ ملبرونو، خبرنگار برجسته روزنامه فیگارو درباره سه حمله تروریستی امروز داعش می گوید: گروه دولت اسلامی امروز در دومین جمعه ماه رمضان، با سه حمله تروریستی به جهان نشان داد که می تواند همه جا را هدف قرار دهد و حتی خارج از محدودۀ خلافت خود یعنی عراق و سوریه عمل کند.

ملبرونو که در سال 2004 برای مدتی گروگان گروههای افراطی اسلامگرا در عراق بوده، دربارۀ حملات امروز داعش می افزاید: گروههای مرتبط با داعش، اول در فرانسه یک نفر را سر بریدند بعد به سراغ توریستهای تونس رفتند و درمرحله بعد به سراغ شیعیان کویت رفتند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه می گوید: داعش در ماه رمضان تعمدا دست به این حملات تروریستی زده تا انتقام شکست های اخیری که از سوی کردها متحمل شده را بگیرد؛ داعش تلاش می کند تا ثابت کند هنوز توانایی دارد در همه جا دنیا دست به حملات تروریستی بزند و نشان دهد که هنوز قدرت دارد؛ از این رو دست به ابتکار امروز زد؛ کمااینکه رهبران داعش نیز پیشتر تهدید کرده بودند که بر شدت حملات خود در ماه رمضان می افزایند.

این گروه با استفاده از ضعف سرویس های امنیتی و شبکه گسترده سلفی ها در تونس، دست به حمله سنگینی در این کشور زد. تونس تاکنون بیشترین تعداد سلفی های اعزامی به سوریه را داشته که اتفاقا بسیاری از آنها به این کشور بازگشته اند و این در حالیست که هنوز مدت زمانی زیادی از حملۀ اول تروریستی در موزۀ باردو تونس نگذشته است.

در کویت نیز شیعیان برای اولین بار هدف یک حمله تروریستی قرار گرفتند. مسئله ای که باید در حمله به مسجد شیعیان کویت بدان اشاره کرده اینست که این حمله توسط شاخه جدید سعودی داعش صورت گرفته و این یعنی داعش توانسته حضور خود را در کشورهای منطقه گسترش دهد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    0 0
    داعش افتاد به جون خودتون ؟باید به جون عربستان و مخصوصا ترکیه خائن هم بیوفته.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    0 0
    خدا لعنتشون كنه
  • بی نام A1 ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    0 0
    خداییش قدر خون شهدامونوواسه این امنیت بدونیم
  • بی نام A1 ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 0
    بدون اجازه آمریکا نمی تونستند همچین کاری کنند