۰ نفر
۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۷
حرکت آکادمی اسکار به سمت تغییر

حضور 27 زن و 7 فرد رنگین‌پوست، در میان 67 نامزد برای حضور در شورای رهبری اسکار انتقاداتی را که به این آکادمی وارد می‌شد، کاهش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در رویدادی بی‌سابقه 27 زن و 7 فرد رنگین پوست در میان نامزدهای عضویت در شورای رهبری اسکار به چشم می‌خورد. یکی از این انتخاب‌های کم‌نظیر، آوا داورنای کارگردان «سلما» است، که برای عضویت در شاخه کارگردان‌های اسکار نامزد شده است. این کارگردان که اعطا نکردن جایزه بهترین کارگردان به فیلم او سرزنش‌های بسیار شدیدی را سبب شد، اکنون برای کسب نمایندگی یکی از شاخه‌های شورای مدیران آکادمی، مایکل مان را به چالش خواهد کشید. او سال جاری با فیلم «سلما» بر اساس داستان زندگی مارتین لوترکینگ جونیور، شانس زیادی برای کسب جایزه اسکار بهترین کارگردانی داشت، اما نتوانست نظر اعضای آکادمی را برای اعطای جایزه جلب کند.

هر یک از شاخه‌های آکادمی توسط سه نفر کنترل می‌شود. این سه نفر با رای مستقیم اعضای آن شاخه انتخاب می‌شوند. هر سال، جایگاه یکی از این سه نفر، به رای گذاشته می‌شود، و در این رای‌گیری حداکثر چهار نفر برای تکیه‌زدن براین جایگاه با هم به رقابت خواهند پرداخت. این شاخه‌ها در نهایت مسئولیت انتخاب نامزدها و اعلام برندگان جایزه اسکار هر سال را بر عهده دارند.
یکی از اتفاقات کم‌سابقه امسال این است که در شاخه طراحی لباس هر چهار نامزد برای انتخابات زن هستند. زنان در شاخه‌های تدوین‌گرها، کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان نیز بازیگر اصلی انتخابات هستند، به صورتی که در این شاخه‌ها سه نفر از چهار نامزد عضویت در شورای رهبری زن هستند. در شاخه کارگردان‌ها، داورنای به همراه لیزا چولودنکو کارگردان فیلم «حال تمام بچه‌ها خوب است» و کیمبرلی پیرس کارگردان فیلم «پسرها گریه نمی‌کنند» به رقابت با مایکل مان خواهند پرداخت.

آکادمی اسکار مدت زمانی طولانی به این امر محکوم می‌شد که توسط مردان پیر سفیدپوست اداره می‌شود. این در حالی است که رئیس فعلی آکادمی شریل بون ایساک، یک زن آمریکایی آفریقایی تبار است . داون هادسون مدیر اجرایی آکادمی نیز برای تغییر این دیدگاه و ایجاد تنوع در میان اعضای آکادمی تلاش‌های بسیاری صورت داده است. حاصل تلاش‌های او را می‌توان در حضور پررنگ زنان در انتخابات اعضای آکادمی اسکار امسال دید.

انتخابات اعضای شورای رهبری آکادمی از 24 ژوئن آغاز شده و تا 2 جولای ادامه خواهد داشت. اسامی برندگان انتخابات نیز یک هفته بعد از پایان رای‌گیری اعلام خواهد شد. اسامی نامزدهای انتخابات هر شاخه در زیر آمده است :

بازیگران : تام هنکس(عضو فعلی) ، امی مادیگان و ادوارد جیمز الموس
هنرآزمایان : دنیس چامیان، نانسی فوی، مارجری سیمکین و برنارد تلسی(عضو فعلی)
فیلم‌بردارها : دانته اسپینوتی(عضو فعلی که در انتخابات شرکت نخواهد کرد)، ریچارد کرودو، گیلرمو ناوارو، دارن اکادا و مندی واکر
طراحان لباس : روت کارتر، دبورا نادلمن لندیس(عضو فعلی)، الن میروژنیک و جولی ویس
کارگردان‌ها : آوا داورنای، مایکل مان(عضو فعلی)، کیمبرلی پیرس و لیزا چولودنکو
فیلم مستند : راب اپشتاین(عضو فعلی، در انتخابات حضور ندارد)، اورلاندو بگول، کارن گودمن، دیویس گاگنهایم، روری کندی
تدوین‌گرها : مارک گلدبلت(عضو فعلی، در انتخابات حضور ندارد)، ماریان براندون، کارل لیتلتون، استفان ریویکین و تریلین ا.شراپشیر
طراحان گریم : لئونارد انگلمن(عضو فعلی، در انتخابات حضور ندارد)، هاوارد برگر، لوئیس برول، دونالد موات و رابرت رایان
موسیقی : مارکو بلترامی، مایکل جیاکچینو، آرتو همیلتون(عضو فعلی) و پاتریک ویلیامز
تهیه‌کنندگان : استفانی آلین، کاتلین کندی(عضو فعلی) و هاک کوچ و جنیفر تاد
انیمیشن و فیلم کوتاه : اریک گولدبرگ، بیل کرویر(عضو فعلی)، باب کورتز و ترزا وایزمن
صدا : پل مسی، اسکات میلان(عضو فعلی)، اندی نلسون و گری رایدستورم
جلوه‌های ویژه تصویری : پیتر اندرسون، کریگ بارون، تادئوس بیر و جان نال(عضو فعلی)
نویسندگان : بیل کاندون (عضو فعلی، در انتخابات شرکت نخواهد کرد)، لری کارازوسکی، بیلی ری، جیمز شاموس و دانا استیونز


منبع : هالیوودریپورتر/ 25 ژوئن/ ترجمه : فرزاد مظفری

۵۷241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =