داعش که درگیری شدیدی با نیروهای ارتش سوریه در استان حسکه طی 72 ساعت گذشته داشته است، پس از تصرف چندین روستا و در یک عملیات هماهنگ غافلگیرانه بصورت جنگ های چریکی و با استفاده از عملیاتهای انتحاری امروز از چند بخش وارد کوبانی شد اما ...

بنا به اخبار و گزارش های مختلف نیروهای وابسته به داعش از بامداد امروز در عملیاتی غافلگیرانه از چهار نقطه مختلف اقدام به نفوذ به داخل شهر کوبانی کرده بودند. داعشی ها که طی یکسال گذشته در جبهه های مختلف در مقابل کردها چندین شکست را متحمل شده بودند و بخصوص در هفته گذشته علاوه بر شهر استراتژیک گری سپی (تل ابیض) و شهرک بن عیسی، نیروهای کرد را در 50 کیلومتری دارالخلافه ،رقه، می دیدند، سعی کردند با این پاتک خود به کردها عملاً علاوه بر وارد ساختن ضرباتی به این نیروها و تهدید کردن امنیت دوباره کوبانی، روند موجود در درگیریها را تغییر دهند.
اخبار تکمیلی در لینک زیر: http://pashang.ir/content/57

نحوه عملیات
آنگونه که آژانسهای مختلف رسانه ای اعلام کرده اند، عملیات بامداد امروز داعش با چند انفجار انتحاری در نقاط ایست و بازرسی در چد منطقه مختلف شروع شده است و سپس نیروهایی از آنها وارد شهر کوبانی شده اند که طی انجام درگیری هایی دست کم 26 نفر را کشته و بیش از 85 نفر را نیز زخمی کرده اند. اما بلافاصله این حمله با پاسخ نیروهای YPG مواجه شده و پس از چندین ساعت کنترل کامل شهر را بدست گرفته اند. هرچند گویا برخی تیراندازی های پراکنده در مناطق مختلف همچنان شنیده می شود. همچنین هواپیماهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا نیز چندین عملیات را در اطراف کوبانی انجام داده اند.
به نظر می رسد با توجه به عدم حضور نیروهای پشتیبانی توسط داعش، این حمله صرفاً جنبه ای انتقامی داشته و احتمالا با نشان دادن آسیب پذیری کردها از یکسو به نوعی برای خود اعاده حیثیت کنند و از سوی دیگر از سرعت پیشروی کردها به سوی رقه بکاهند؛ هرچند یکی از فرماندهان ارشد کُرد تاکید کرده بود تصرف رقه در دستور کار کردها قرار ندارد.

عمق کم استراتژیک
عمق کم استراتژیک مناطق کردنشین در شمال سوریه یکی از نقاط آسیب پذیر آن به شمار می رود، تو در تویی روستاهای کرد، عرب، ترکمان و ... و فاصله کم جبهه های درگیری با شهرها از جمله مسائلی است که باعث می شود امکان حملات غافلگیرانه به شیوه امروز صبح در کوبانی را افزایش دهد، بطور مثال فاصله هیچیک از مرزهای سه گانه شرقی، جنوبی و غربی کوبانی با نیروهای داعش فراتر از 30 کیلومتر نیست.
لازم به ذکر است طی 72 ساعت گذشته در درگیری های شدیدی که میان ارتش سوریه و نیروهای داعش در اطراف شهر کردنشین حسکه که برقرار است، داعشی ها توانسته بودند کنترل چندین روستای مهم را بدست آورند و سپس از همین منطقه از ناحیه شمال شرقی کوبانی به عنوان خط اصلی به سوی کوبانی حملات امروز را طرح ریزی کرده اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    55 11
    مادر داعشیان را به عزایشان مینشانیم
  • ایرانی A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    2 0
    داعش یعنی ابلیس
  • مهدی A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 13
    منظورت بمباران هواپیماهای اتئلاف داعش را به عزایشان مینشانند