تسنیم نوشت:

حکم اعدام یکی از دو عامل بمب‌گذاری ماراتن بوستون به طور رسمی صادر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، حکم اعدام جوهر سارنایف، یکی از دو بمب‌گذار ماراتن بوستون، روز چهارشنبه در دادگاه بوستون رسما صادر شد. گفته می شود وی در دادگاه و پیش از تایید صدور حکم اعدام، از قربانیان و خانواده های آنها عذرخواهی کرده است.

هیات منصفۀ دادگاه پیش از این و در ماه آوریل وی را گناهکار دانسته بود. این جوان 21 ساله که اهل چچن است به 30 فقره جرم از جمله ساخت بمب به قصد کشتار جمعی متهم شده بود.

هنری بورگارد، یکی از بازماندگان این بمب‌گذاری بعد از صدور این حکم و انتشار خبر عذرخواهی جوهر سارنایف گفت: «شنیدن اینکه او از کاری که کرده اظهار تاسف می کند، برای من کافی است. امیدوارم که واقعا اینگونه باشد چرا که من هنوز به انسانیت حتی در او باور دارم. امیدوارم که کلمات او واقعی و بی ریا بوده باشند.»

جولیان ایین، یکی دیگر از آسیب دیدگان در این بمب‌گذاری در مقابل، نسبت به ابراز تاسف این بمب‌گذار می گوید: «حتی از شنیدن سخنان او هم متاسفم چرا که هیچ پشیمانی و ندامت در رفتار و سخنان او و حتی همدلی در مورد آنچه با ما کرده، دیده نمی شود.»

جوهر سارنایف به همراه برادرش تیمورلنگ، در پانزدهم آوریل 2013 اقدام به بمبگذاری در مسیر ماراتن بوستون کردند که در نتیجۀ آن 3 نفر کشته و 264 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

تیمورلنگ در جریان تعقیب و گریز پلیس کشته شد اما جوهر سارنایف پس از به قتل رساندن یک پلیس در جریان تیراندازی، مجروح و توسط پلیس بوستون دستگیر شد.

بمبگذار بوستون از سوی دادگاه به اعدام از طریق تزریق سم محکوم شده است. جوهر سارنایف این نخستین حکم اعدام در ایالت ماساچوست طی 70 سال گذشته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گرفتار GB ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    1 11
    این خبریس که خبریست که صبح زده بودید
  • فرشاد A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    42 37
    خیلی جالبه یادمه یه سرباز آمریکایی تو افغانستان با اسلحش به طرف مردم تیراندازی کرد و چنتا زن و کودک رو کشت، مقامات افغان اصرار داشتن که او در خاک افغانستان محاکمه بشه ولی آمریکایی ها با زور او رو به آمریکا بردند و گفتند خودمون محاکمش میکنیم از ترس اینکه اعدام نشه، آخرم به دروغ گفتند که تحت فشار روحی بوده و خودشونم اعدامش نکردند، ولی حالا یه نفر از مردم خودشون رو کشته به اعدام محکومش کردن، انگار مردم افغانستان هیچ ارزشی ندارن، اینست عدالت آمریکایی
    • یونس A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
      35 26
      آمریکایی ها فقط به فکر خودشونن
    • بی نام IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
      26 32
      بمب گذاری که تو اون شهر بزرگی رعب و وحشت ایجاد کرده نزدیک صد نفر رو ناکار کرده می خوای ببرنش هتل ؟
    • فرشاد IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
      20 16
      نه بی نام ، من نگفتم اونو ببرن هتل ، یه بار دیگه نظرمو کامل بخون هروقت درست فهمیدی چی گفتم اونوقت بیا نظر بده
    • بی نام A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
      21 1
      آقای فرشاد عزیز زورش رو دارن، انجام میدن.