حکم اعدام بمبگذار بوستون رسما صادر شد

حکم اعدام جوهر سارنایف، یکی از دو بمبگذار ماراتن بوستون، روز چهارشنبه در دادگاه بوستون رسما صادر شد.

 

 

 

 

حکم اعدام جوهر سارنایف، یکی از دو بمبگذار ماراتن بوستون، روز چهارشنبه در دادگاه بوستون رسما صادر شد. گفته می شود وی در دادگاه و پیش از تایید صدور حکم اعدام، از قربانیان و خانواده های آنها عذرخواهی کرده است.

هیات منصفۀ دادگاه پیش از این و در ماه آوریل وی را گناهکار دانسته بود. این جوان ۲۱ ساله که اهل چچن است به ۳۰ فقره جرم از جمله ساخت بمب به قصد کشتار جمعی متهم شده بود.

هنری بورگارد، یکی از بازماندگان این بمبگذاری بعد از صدور این حکم و انتشار خبر عذرخواهی جوهر سارنایف گفت: «شنیدن اینکه او از کاری که کرده اظهار تاسف می کند، برای من کافی است. امیدوارم که واقعا اینگونه باشد چرا که من هنوز به انسانیت حتی در او باور دارم. امیدوارم که کلمات او واقعی و بی ریا بوده باشند.»

جولیان ایین، یکی دیگر از آسیب دیدگان در این بمبگذاری در مقابل، نسبت به ابراز تاسف این بمبگذار می گوید: «حتی از شنیدن سخنان او هم متاسفم چرا که هیچ پشیمانی و ندامت در رفتار و سخنان او و حتی همدلی در مورد آنچه با ما کرده، دیده نمی شود.»

جوهر سارنایف به همراه برادرش تیمورلنگ، در پانزدهم آوریل ۲۰۱۵ اقدام به بمبگذاری در مسیر ماراتن بوستون کردند که در نتیجۀ آن ۳ نفر کشته و ۲۶۴ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

تیمورلنگ در جریان تعقیب و گریز پلیس کشته شد اما جوهر سارنایف پس از به قتل رساندن یک پلیس در جریان تیراندازی، مجروح و توسط پلیس بوستون دستگیر شد.

بمبگذار بوستون از سوی دادگاه به اعدام از طریق تزریق سم محکوم شده است. جوهر سارنایف این نخستین حکم اعدام در ایالت ماساچوست طی ۷۰ سال گذشته است.

منبع: یورونیوز

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یونس A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    2 10
    اینا با سم اعدام میکنن،بعد به اعدام های ما گیر میدن.