حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصرسه شنبه در دیدار رمضانی سران قوا و مسئولان و مدیران ارشد نظام، ضمن «تبیین پیامدهای مثبت، چالش ها و راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی»، درباره روند مذاکرات هسته ای نکات تعیین کننده ای بیان کردند و

رهبر انقلاب با اعلام و تشریح صریح خطوط قرمز هسته ای ایران تأکید کردند: امریکایی ها به دنبال نابود کردن صنعت هسته ای ایران هستند در مقابل همه مسئولان ایران ضمن تأکید بر خطوط قرمز، به دنبال توافقی خوب یعنی توافقی منصفانه و عادلانه، عزتمند و منطبق با منافع و مصالح ایران هستند.اینجــا را ببینید.

صادق خرازی در گفت وگو با یکی از روزنامه های صبح با اشاره به حواشی سیاسی مراسم تشییع 175 غواص، گفت:نسبتي بين عوالم شهداي سبكبار ما با كاسبي‌هاي دو روزه سياسي و جناحي عده‌اي نيست.اینجــا را ببینید.

جلسه علنی مجلس صبح امروز با دستور کار بررسی استیضاح وزیر آموزش و پرورش آغاز شد. کوچکی نژاد نماینده رشت به عنوان اولین استیضاح کننده گفت:: اعتقاد داریم فرهنگیان کشور بیش از 80 درصد اصرار به استیضاح داند. امروز فرهنگیان به نمایندگان خود نگاه می کنند که به چه شکلی از حقوق فرهنگیان دفاع می کنند. امروز فرهنگیان در کشور دغدغه امکانات اموزشی، رفاه، منزلت اجتماعی و مسائل پرورشی و اقتصادی را دارند. اینجــا را ببینید.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با 76 راي موافق ، 167راي مخالف و13 راي ممتنع به ادامه کار علي اصغر فاني راي دادند. اینجــا را ببینید.

آمارهای مدارس تک دانش آموز کشور

علی اصغر فانی در دفاع از خود پشت تریبون علنی مجلس گفت: ما در کشور 110 مدرسه تک دانش آموزه داريم. 4800 مدرسه داريم که زير 5 دانش آموز دارد. دولت و آموزش و پرورش براي تعميم آموزش و اجراي عدالت آموزشي هزينه هاي زيادي را متقبل شده است. براي اولين بار در اين مدت آيين نامه مدارس عشايري و مناطق محروم به تصويب رسيده است. در دوره متوسطه يک تحت پوشش دانش اموزان از 78 درصد به 94 و سه دهم درصد افزايش يافته است. اینجــا را ببینید.

نظرات موافقان استیضاح

سید حسین نقوی حسینی در موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: شهید رجایی به مدیر کل وقت تربیت معلم گفته بود اگر من جای شما بودم کت نوی خودم را می فروختم و خرج تربیت معلم می کردم.رئیس دانشگاه فرهنگیان کسی است که دانش آموخته آمریکاست و در برابر نمایندگان ما از آموزش و پرورش آمریکا دفاع می کنند، این دلیل استیضاح ماست. اینجــا را ببینید.

گلایه یک نماینده از وزیر آموزش و پرورش؛ وزیر مرا سرکار گذاشت

محمد سعید انصاری و محسن علیمردانی دو مخالف دیگر وزیر آموزش و پرورش بودند که پشت تریبون مجلس آمدند. محمد سعيد انصاري نماينده آبادان در مخالفت با وزير آموزش و پرورش گفت:بنده يکي از مدافعان دولت و شخص وزير آموزش وپرورش بودم. مشکلاتي بود که 6 ماه قبل خدمتشان مطرح کردند. من را سر کار گذاشتند. هرچه گفتم که من از دوستانتان هستم من را مخالفت نکن. من از شرافت آقاي فاني حرفي ندارم. وضعيت آموزش و پرورش بسيار بد و نگران کننده است.اینجــا را ببینید.

محمود شکری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در موافقت با استیضاح گفت:من برای فانی احترام قائلم اما دور و بری های ایشان اینکاره نیستند. به عنوان مثال معاون پرورشی ایشان اقای کفاش مدیران باسابقه که کارشان پرورشی بوده را برداشتند و افرادی را گذاشته که یک روز کار پرورشی انجام نداده اند. اینجــا را ببینید.

آیا هنوز مدارس کپری داریم؟

نادر قاضی پور نماینده ارومیه از موافقین استیضاح گفت:  خيرين مي گويند که مدرسه را براي آموزش بچه هاي خودمان داديم نه براي خلافکاران شهري. بحث تغذيه مذارس شبانه روزي حل نشده است. جمع آوري مدارس شبانه روزي روستايي مورد تاييد شماست. چه کسي دستور جمع آوري آن را داده است. به لطف شما آقاي وزير در جنوب کرمان شاهد مدارس کپري و کانکس هستيم. آيا دانش آموزان توان تحمل گرما داريد. اینجــا را ببینید.

 

/212 17

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =