العالم نوشت:

یک مسئول روس تاکید کرد که کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس باید برای ماندن بشار اسد در قدرت دعا کنند؛ زیرا اسد تنها کسی است که قادر به شکست داعش است.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یوگنی لوکیانف معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه امروز چهارشنبه در گفتگو با روزنامه های داخلی تاکید کرد که اگر دولت بشار اسد از هم بپاشد، هدف بعدی داعش، عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهد بود.
وی در ادامه، دولت بشار اسد را "آخرین سنگر" و "سوپاپ اطمینان" در منطقه توصیف کرد و افزود: فروپاشی حکومت دمشق به معنی آن است که مقصد بعدی داعش، ریاض و دیگر پایتخت های کشورهای حاشیه خلیج فارس است، به ویژه آن که داعش حدود 5 هزار نیروی سعودی دارد که پس از پایان درگیری ها به کشور خود بازخواهند گشت؛ این افراد به جز قتل و کشتار چیز دیگری نمی دانند.
لوکیانف خاطرنشان کرد که روسیه نیز در صورت بازگشت شهروندان خود که در کنار داعش می جنگند، با مشکل مواجه خواهد شد و هیچ کشوری در جهان نیست که از خطر تروریسم و پیامدهای آن در امان باشد.
معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه تاکید کرد که کشورش به تمام آنچه در قراردادهای فروش سلاح برای نظام اسد آمده است، پایبند است و صادرات سلاح سبک به سوریه، در محدوده تحریم های سازمان ملل نمی گنجد.
این در حالی است که روسیه قراردادهای قدیمی مربوط به فروش جنگنده های یاک 130 و سامانه دفاع هوایی s300 به سوریه را به حالت تعلیق درآورده بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    25 30
    ما هم باید دعا کنیم
  • بی نام A1 ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    1 8
    روسیه بیجا کرده...تنها قوایی که حقیقتا" در مقابل داعش پیکار می کنند کردها میباشند بقیه کشورها فقط شعار میدهند...ما هم کارمان فقط شعار هست ..والسلام
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    3 1
    درود بر روسیه و چین که در مقابل داعش در سوریه وایستادن
  • بی نام A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    0 0
    .