در ادامه جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش نماینده مردم ورامین در موافقت با استیضاح سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید حسین نقوی حسینی در موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: شهید رجایی به مدیر کل وقت تربیت معلم گفته بود اگر من جای شما بودم کت نوی خودم را می فروختم و خرج تربیت معلم می کردم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: رئیس دانشگاه فرهنگیان کسی است که دانش آموخته آمریکاست و در برابر نمایندگان ما از آموزش و پرورش آمریکا دفاع می کنند، این دلیل استیضاح ماست.

وی ادامه داد: ایشان آنقدر از آموزش و پرورش آمریکا دفاع می کند که حاجاقای ابوترابی مجبور می شوند جوابشان را بدهند. من هم باید بگویم آقای رئیس این طور نیست و به 99 درصد دانش آموزان آمریکا قبل از فارغ التحصیلان مورد تجاوز واقع می شوند.

نماینده مردم ورامین خاطر نشان کرد:  دلیل استیضاح ما این است که در ایام بودجه‌ریزی  معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پروش 10 روز سفر خارج از کشور بود. خود آقای وزیر هم سفر خارج از کشور بود.

وی با تاکید بر اینکه این استیضاح دلایل سیاسی ندارد، گفت: اگر ما می خواستیم استیضاح سیاسی کنیم سخنان اقای اکرمی در جمع معلمان برای استیضاح کافی بود. او در جمع معلمان  گفته بود که چرا اینجا نشسته اید، بروید و زمینه آزادی سران فتنه را مهیا کنید. اگر سیاسی بود برای مدیران این وزارتخانه استیضاح می کردم که اغلب آنها یا مشارکتی هستند یا در فتنه نقش داشتند.

نقوی حسینی گفت: من وکیل الدوله نیستم. من وکیل ملتم. با حرف فراکسیون هم حرفم را بپایین و بالا نمی کنم.

او ادامه داد: منی که 28 سال معلم بودم و هفته ای دو بار مدرسه می روم، می گویم پول چایی معلمان از جیبشان گرفته می شود. اقای وزیر محترم بنده سه بار به شما گفتم اگر به معلم پرداختی دادید شما را به خدا با تلویزیو مصاحبه نکنید و با شان معلمان بازی نکنید . فرزند معلم رویش نمی شود بگوید والدینش معلم هستند.

نقوی حسینی خطاب به مخالفان استیضاح گفت: آقای تاج گردون و آقای مصباحی مقدم از شما تشکر می کنم و حرف اساسی ما همینجاست. این پول چطورخرج می شود؟ مگر برای تربیت دانش آموز برای هر دانش آموز 600 هزار تومان قرار داد نمی بندیم. ما دو میلیون تومان می دهیم. بقیه پول کجا می رود؟ حرف ما این است که مدیریت اشکال دارد. حق الزحمه برخی معلمان 9 ماه طول می کشد تا پرداخت شود. معلمان ابتدایی به سقف 20 سال خدمت که می رسند دو ساعت از خدمتش کم می شود، این دولت این امر قطع کرد.

وی خاطر نشان کرد: مشکل ما مدیریتی است. اقای فانی شخصیت با تقوا و پاکدستی است اما مدیریت مصلحت پذیر نیست.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =