در ادامه جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام مصباحی مقدم به عنوان نماینده مخالف استیضاح پشت تریبون رفت.

به گزارش خبرآنلاین مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مجلس نهم اظهار داشت: دکتر فانی شخصیتی فرهنگی و بر آمده از سطوح پایین آموزش و پرورش تا سطوح بالا بوده است. بنده حدود بیست سال از نزدیک ایشان را می شناسم. ایشان متدین و مومن و انقلابی و باتجربه و دلسوز است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش کمتر دوره ای از ثبات مدیریت روبرو بوده و بیشترین استیضاح ها در این وزارتخانه اتفاق افتاده است تاکید کرد: بی ثباتی از عوامل مهمی است که منجر به عدم مدیریت مناسب می شود.

مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه معلمان از تبعیض رنج می برند اظهار داشت: آنها می بینند در دستگاه های دیگر مانند وزارت کشور ورزش ارشاد و ثبت احوال و ... پرداختی ها فوق العاده بیشتراز معلمان است. در نتیجه آنها احساس تبعیض می کنند. امروز قانون خدمات مدیریت کشوری به بوته فراموشی سپرده شده است.

وی با بیان اینکه درست است که دولت باید فکری برای بودجه این وزارتخانه کند افزود: افزایش 5میلیاردی بودجه وزارتخانه برای سال 94 کمک بزرگی به وضعیت معلمان کرد. اما با توجه به گستردگی این وزارت و بدهی سنگین وزارت به معلمان بابت بازنشستگی ها و حق و التدریس ها کافی نیست و مشکلا ت بر جا مانده است. اجرای سند ملی تحول بنیادینی آموزش و پورش نیاز به منابع دیگری دارد که چنین منابعی وجود ندارد. متاسفانه سهم آموزش و پرورش از منابع کاهش یافته دولت و مجلس تدبیر کند تا تقویت شود.

مصباحی مقدم  ادامه داد: با وجود محدودیت های دولت در منابع، دولت سال گذشته 112 درصد و سال قبل از آن 110 درصد به آموزش و پرورش اختصاص داد. به گفته آقای نوبخت دولت شش هزار میلیارد صرف جویی کرده است. به اعتقاد ما هنوز جا دارد این صرفه جویی ها بیشتر انجام شود.  

وی تاکید کرد: بیشترین مشکلات اموزش و پرورش که در استیضاح مطرح شده ربطی به وزیر ندارد.

به گزارش خبرآنلاین این عبارت مصباحی مقدم این سخنان مصباحی مقدم با فریاد "احسنت" نمایندگان همراه شد.

مصباحی مقدم سپس ادامه داد: وزیر اموزش و پرورش پیگیری کرده و پاداش بازنشستگان فرهنگی سال 92 پرداخت شده و پیگیر پرداخت بازنشستگان سال 93 هم هست. هم اکنون احکام ارتقای رتبه بیش از 100 هزار بازنشسته اموزش و پورش اصلاح شده همینطور افزایش سرانه مدارس مناطق محرم افزایش یافته است. خوش بختانه این ها در دستور کار وزارتخانه است. همچنین طرج نوسازی گرمایشی و سرمایشی ازسال 92 با الویت مناطق محروم با جدیت دنبال می شود.

وی با اشاره به موضوع انتصابات در وزارت آموزش و پروش خطاب به وزیر گفت: مسئله انتصابات البته از اختیارات شماست. اما در مواردی که مورد ایراد نمایندگان است؛ اگر مجلس به شما رای اعتماد داد کمیته مشترکی تشکیل دهید و آن موارد در انتصابات را مورد تجدید نظر قراردهید. این دغدغه مهمی برای نمايندگان است.

او با تاکید بر اینکه سوال و استیضاح حق نمیاندگان است اظهار داشت: برخی رسانه ها و شخصیت ها به مجلس حمله می کنند که چرا اينقدر تعداد زیاد سوال و استيضاح مواجه هستیم. به این ها می گویم اینها نشان تحرک و پویایی مجلس است. چرا می خواهید مجلسی منفعل و خاموش داشته  باشید.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی کشور نشان دهنده محدودیت هایی است که پرداختن به مشکلات را دشوار کرده است اظهار داشت: با این وجود همین الان در دو سال گذشته کارهایی که این وزیر انجام داده بیش از چهار سال دولت قبل بوده است.

وی با بیان اینکه برکناری فانی وارد شدن به معادله باخت باخت است اظهار داشت: نتیجه این کار به نفع معلمان و فرهنگیان نخواهد بود. ایشان کارشناسی مجرب است و مسال اعتقادی را می شناسد و مشکلات را هم پیگیری و رفع می کنيد اما مشکل این است که اطلاع رسانی نمي کند و رسانه ای نیست. بهتر است به جای اینکه وزیری برود و بیايد، کميسیونی مشترک برای حل مشکلات برنامه ریزی و اقدام نماید.

وی با بیان اینکه دفاع از فانی به معنای بی نقص بودن ایشان نیست گفت: از ایشان قول می گيریم اگر رای اعتماد گرفت به دغدغه نمایندگان توجه کند.

 

29214

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =