نماینده استیضاح کننده: مشکل من شخص وزیر نیست

نماینده استیضاح کننده وزیر آموزش و پرورش گفت: مشکل من شخص آقای فانی نیست. مشکل روندی است که در این وزازتخانه جاری است. مخصوص این دولت هم نیست. همه سال های بعد انقلاب همینطور بوده و دلیلش هم میزان رضایت آقا از این وزارتخانه است.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد آریایی نژاد در جلسه استیضاح علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: استیضاح از سال گذشته مطرح شد و ما قصد مدارا داشتیم، اما روند طور دیگری پیش رفت. بنده 30 سال در آموزش و پرورش استخوان خرد کردم. آنچه که بنده را واداشت که استیضاح کنم این بود که چاره ای برایم نمانده بود. بنده نامه نوشتم به آقای روحانی و لاریجانی اما آنها به زیر دست های خود اراجاع دادند. امروز هم در جلسه نیستند که نشان می دهد آموزش و پرورش چه حایگاهی برایشان دارد.

نماینده مردم ملایر گفت: مشکل من شخص آقای فانی نیست. مشکل روندی است که در این وزازتخانه جاری است. مخصوص این دولت هم نیست. همه سال های بعد انقلاب همینطور بوده و دلیلش هم میزان رضایت آقا از این وزارتخانه است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: ضربه اصلی آنجایی به این وزارتخانه زده شد که آموزش و پرورش که تربیت افراد صالح را برعهده دارد از این مهم فاصله گرفت.

وی با بیان اینکه وقتی به هر دلیلی دانشگاه فرهنگیان کمرنگ شود باید فاتحه آموزش و پرورش را به صورت تدریجی خواند، اظهار کرد: امکانات رفاهی نیز برای فرهنگیان با کارمندان سایر وزارتخانه ها فاصله زیادی دارد. وقتی فرهنگیان مسافرت می روند، باید بروند در مدرسه بخوابند اما در سایر وزارتخانه ها هتل های آنچنانی می گیرند.

آریایی نژاد مطرح کرد: مدارس روستایی جمع شدند آیا جایگاه روستاییان این نیست که امکان تحصیل داشته باشند؟ معلمان زبده نیز در مدارس خاص شهری جمع شده اند و هر کسی پول داشته باشد می تواند در محضر آنها درس بخواند.

نماینده مردم ملایر به فانی گفت که پارسال طرحی را به او داده اما فانی جوابی نداده است.

عضو کمیسیون بهداشت گفت: ما باید به جایی برسیم که همه حسرت شغل معلمی را بخورند. اما حالا می گویند شغل راحتی است و سه ماه تعطیل هستند؛ بیایید جا عوض کنیم ببینید درس دادن در اول دبستان سخت تر است یا تدریس در دانشگاه.

آریایی نژاد تصریح کرد: ما مسابقه جذب بودجه گذاشتیم. سال گذشته کدام وزیر اجازه داشت از منابع خود دفاع کند؟ فقط یک وزیر که سوگلی دولت بود. آموزش و پرورش کی سوگلی دولت می شود؟

وی درباره کیفیت تحصیل نیز اظهار کرد: می گویند کیفی شده، بله، «کیف می کنند». من دانش آموز اول راهنمایی را دیدم که نمی تواند اسمش را بنویسید. کی او را قبول کرده است؟؟

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =