نماینده پاکدشت: عملکرد فانی نشاط را از آموزش و پروش گرفته است

نماینده استیضاح کننده وزیر آموزش و پرورش گفت: عملکرد وزیر آموزش و پرورش نشاط را از این فرهنگیان گرفته و وضعیت بسیار نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرهاد بشیری در جلسه استیضاح علی اصغر فانی اظهار کرد: همکاران بزرگواران ما و فرهنگیان  دانش آموزان ما استحضار دارند که آموزش و پرورش از جایگاه رفیعی برخوردار است. این دل نگرانی ها در جلسات مختلف با رئیس جمهور و معاونانش صحبت شد. برای رای اعتماد هم همه موارد به ایشان گفته شد. شخصیت ایشان فرهنگی است و وقتی به کمیسیون آمدند به تعاملشان با کمیسیون صحه گذاشتند. اما عملکرد ایشان و همکارانشان در حوزه ستادی و استان هاست که نشاط را از این حوزه گرفته است.

نماینده مردم پاکدشت ادامه داد: موضوع استیضاح بنا به خواسته همه فرهنگیان کشور مطرح می شود. استیضاحی که امروز صورت می گیرد صرفا مطالبه فرهنگیان است و هیچگونه موضوع سیاسی مطرح نیست. وزیر آموزش و پرورش از دوستان ماست و ما به ایشان علاقمندیم اما موضوع مصلحت نباید مطرح شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس تصریح کرد: منابع انسانی عظیم ترین منابع کشور است اما آموزش و پرورش ما وضعیت رقت باری دارد و ناامیدی در آن نگران کننده است.

بشیری افزود: سوالم این است که در ارتباط با ارتقای فرهنگیان چه کار کردید؟ هر روز فرهنگیان عزیز از اقصی نقاط کشور یا در برابر وزارت آموزش و پرورش اجتماع کنند یا مجلس یا دیوان عدالت اداری؟ آیا این شأن فرهنگیان ماست؟

او ادامه داد: در جلسه غیر علنی انتظار می رفت که آقایان نوبخت و فانی مطالبات را مطرح کنند اما موضوعاتی که مطرح کردند خیلی نگران گننده بود. وزیر گفت که فرهنگیان انگیزه ندارند. چه کسی باید انگیزه بدهد؟ موضوع دیگری که مطرح شد مهارت نداشتن فرهنگیان است. اینکه متهم می کنید متوجه شماست.

بشیری گفت: چقدر کرامت معلمان مورد توجه قرار می گیرد؟ معلمان فداکار را چقدر مورد توجه قرار دادید؟ جایی که تروریست های بیرحم معلم سیستانی را شهید کردند، شما چه کردید؟ چرا برخی پست ها در وزارتخانه بلاتصدی است. خصوصا پژوهشگاه آن هشت ماه است که بلاتصدی است یعنی اینکه نمی تواند تولید اندیشه کند

بشیری به فانی توصیه کرد: آقای وزیر شما باید از رئیس جمهور محترم یبشتر کمک بگیرید و گفت: خیلی بد است که فرهنگیان این روزها این شعر را می خوانند: «به خیر تو مرا امید نباشد/ الهی این وزیر فردا نباشد».

 

17213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =