هروی:استیضاح فانی خواست فرهنگیان نیست/رفتن فانی فشارها بر معلمان را بیشتر می کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می گوید: استیضاح وزیر آن چیزی نبود که فرهنگیان دنبال آن باشند بلکه خواست آن ها رفع مشکلات زیر ساختی آموزش و پرورش بود.

جواد هروی در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص استیضاح علی اصغر فانی، وزیرآموزش و پرورش که فردا در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد، گفت: درباره استیضاح باید گفت که طبیعتا جزء حقوق نمایندگان مجلس است و اگر نمایندگان احساس کنند که وزیری در کار خود، کوتاهی و قصور کرده و یا نمی تواند وظایف و ماموریت خود را به درستی انجام بدهد، می توانند درخواست استیضاح دهند و در صورتی که اکثریت نمایندگان در صحن علنی با این نظر موافقت کردند، آن وزیر کنار گذاشته می شود.

وی افزود:راجع به وضعیتی که امروز بر سر استیضاح وزیر آموزش و پرورش وجود دارد ، من این استیضاح را از تبعات اعتراضاتی می بینم که در گوشه و کنار فرهنگیان بنا به درخواست های به حقی که داشتند انجام دادند.

نماینده مردم قائنات در خانه ملت خاطرنشان کرد: به عبارتی این استیضاح فرآیند پیگیری خواسته های فرهنگیانی بود که در نهایت به این شکل درآمد ولی من ادامه این حرکت را با خواسته معلمان سراسر کشور مغایر می بینم چون که خواسته آن ها عزل وزیر نبود و از روز اول نیز به این دلیل معترض نشدند بلکه خواسته آن ها این بود که نسبت به زیرساخت های آموزش و پرورش اعتراض داشتند که این زیر ساخت ها در مقام مقایسه با سایر دستگاهها و وزارتخانه ها دچار اشکالات اساسی است.

هروی تصریح کرد: فرهنگیان به این نکته ایراد داشته و دارند که منزلت و شان آن ها در قیاس با سایر کارمندان سازمان های دیگر برآورده نشده و در بحث حقوق و دستمزدها هم متاسفانه به نسبت تلاشی که صورت گرفته و حساسیتی که این وزارتخانه دارد پرداختی صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد:آنچیزی که امروز تحت عنوان استیضاح وزیر مطرح شده است، این سئوال را در ذهن افکار عمومی ایجاد می کند که آیا با برداشتن یک شخص، این سازوکار و زیرساختی که مد نظربوده، محقق می شود؟

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برداشتن وزیر به معنا و منزله آن نیست که تمام خواسته های فرهنگیان اجابت شود، یادآورشد: چون من تصویر مکدر و تاریکی از استیضاح وزیر علوم در سال گذشته  دارم که متاسفانه آن استیضاح نه تنها وضعیت وزارت علوم را بهبود نبخشید بلکه شرایط آن را کاملا متلاطم کرد، به نحوی که امروز وزارت علوم دست به گریبان مشکلات عدیده ای شده است.

 وی تاکید کرد:با نزدیک شدن به ماههای اول مهر و نابسامانی ای که ممکن است این تلاطم و آشفتگی در وزارتخانه ایجاد شود این استیضاح نه تنها موجب خیرات و مبرات برای دانش آموزان و فرهنگیان نخواهد بود بلکه ممکن است که بسیاری از فشارها را هم بر این طبقه  وارد کند.

هروی تصریح کرد:من به نسبت استیضاح کنندگان، با این استیضاح موافق نیستم و معتقدم که ما باید راههایی را در پیش بگیریم که بر اساس آن بتوانیم خواسته فرهیختگان جامعه را عملیاتی کنیم نه اینکه خواسته باشیم یک حرکت سطحی و شعاری انجام دهیم.

نماینده مردم قائنات در مجلس همچنین در پاسخ به این سئوال که فضای مجلس را برای انجام این استیضاح چگونه ارزیابی می کنید و آیا سخنان اخیر رئیس جمهور در نشست مشترک دولت و مجلس بر نظر نمایندگان تاثیر داشته است؟ خاطرنشان کرد: به هر جهت، امسال سال همدلی است و همانطور که رهبری هم فرمودند ما نه تنها همزبانی که باید همدلی را هم در پیش بگیریم و آنچه که امروز در نگاه بسیاری از نمایندگان وجود دارد تاکیدات رهبری است که باید آن را اجابت کنیم.

وی تاکید کرد: در سالی که درگیر مسائل دیپلماسی خارجی هستیم و با توجه به مباحثی که در روزهای اخیر در مسیر مذاکرات مواجه هستیم و نتایجی که از این مذاکرات هر لحظه ممکن است برای کشور عاید شود بنابراین درچنین مقطعی از زمان تصور نمی کنم ضرورت تغییر در دولت آن هم در حد استیضاح در کشور احساس شود.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =