مهلت پس گرفتن امضابرای لغو استیضاح گذشت/تهیه نامه از سوی استیضاح کنندگان برای ادامه کار فانی

یکی از امضاء کنندگان استیضاح وزیر آموزش و پرورش می گوید که استیضاح کنندگان فانی در نامه ای توافق کردند که به وی فرصت مجددی برای سرو سامان دادن به اوضاع وزارتخانه بدهند.

محمد اسماعیل نیا در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: طی نامه ای پیشنهاد کرده و نوشتیم که با توجه به شرایطی که مجلس مبلغ 5 هزار میلیارد تومان را برای تخصیص به آموزش و پرورش علاوه برپیشنهاد دولت اضافه کرده و امسال در بودجه آمده است، آقای فانی خواستار فرصت شده است تا بتواند از محل این اعتبار اوضاع وزارتخانه را سرو سامان بهتری بدهد.

وی با بیان اینکه کسی در دین داری و تجربه فانی شکی ندارد، افزود: یکی از نظرات طراحان اسیضاح این بود که سرعت در مدیریت تصمیمات باید بیشتر شود ضمن اینکه بعضی از مسئولان  زیر مجموعه وزارتخانه که که ایشان منصوب کرده است کمی حاشیه سازی و سیاست بازی کرده اند در حالی که در آموزش و پروش و کلاس درس نباید جای کار سیاسی باشد و آقای وزیر باید  از افراد شایسته ای استفاده کند و حتی افرادی با سلیقه های سیاسی مختلف که نظام را قبول دارند نیز می توانند پای کار بیاییند و در همان مسیر اعتدالی مد نظر رئیس جمهور حرکت کنند.

اسماعیل نیا خاطرنشان کرد: ما در این نامه آورده ایم که اولا به وزیر فرصت دوباره ای داده شود چراکه  تاکید رهبر انقلاب در سال همدلی و همزبانی این است که این مسیر پیموده شود و دیگر اینکه به دلیل شرایط جهانی و مذاکرات ایران با گروه 1+5 و که ما  هر چه منسجم تر باشیم ، به نفع منافع کشور است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: موضوع دیگر نیز که در این نامه آمده است همان بودجه 5 هزار ملیارد تومانی برای آموزش و پرورش است که باید به آقای فانی فرصت فرصتی دهیم با آن به مشکلات فرهنگیان رسیدگی کند ضمن اینکه بعضی از افراد حاشیه دار وزارتخانه  را حذف کند و افراد شایسته ای را به جای آن ها به کار گیری کند.

اسماعیل نیا تاکید کرد که این نامه در حال حاضر تنظیم شده و در اختیار امضاء کنندگان استیضاح قرار گرفته تا با این اقدام بتوانیم کاری کنیم که با همراهی نمایندگان، وزیربتواند فردا مجددا به وزارتخانه برگردد چراکه اکنون نمي شود امضاها را پس گرفت.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =