۰ نفر
۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

واحد مرکزی خبر نوشت:

نیروهای عراقی کار پاکسازی کوچه‌ها و خانه‌های بمب گذاری شده را در شهرستان بیجی در استان صلاح الدین عراق آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، دهها تروریست دیگر در حملات هوایی و زمینی نیروهای عراقی به هلاکت رسیدند.

ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی به پیشروی خود در محورهای متعدد ادامه می دهند و توانستند درمحور غربی و شرقی شهر بیجی برای پاکسازی باقیمانده این منطقه پیشروی کنند.

ازطرف دیگر دهها تروریست داعشی در حمله نیروی هوایی عراق به مکانهای تجمع تروریستهای داعشی در جبل مکحول و روستای المسحک در شمال تکریت کشته شدند.

ابو ساره العبیدی مسئول نظامی داعش نیز در دفع حمله تروریستها در جنوب فلوجه به هلاکت رسید.

نیروهای عراقی و گردانهای موسوم به گردانهای صلح اعلام کردند خطوط نفتی مورد استفاده داعش برای سرقت و قاچاق نفت را در منطقه الاسحاقی و اللاین که آزاد شده اند پیدا کردند.

فرماندهی عملیات دجله نیز از کشته شدن پنج تروریست داعشی و انهدم یک دستگاه خودروی نظامی وابسته به آن در منطقه تل الشیخ مسعود در استان دیاله خبر داد.

استرالیایی عضو داعش در عراق کشته شد

مقامات استرالیایی آماده می شوند تا مرگ یکی از تحت تعقیب ترین اتباع این کشور به نام محمد العمر Mohamed Elomar  را که از اعضای داعش بود تائید کنند.
جولی بیشاپ وزیر خارجه استرالیا روز سه شنبه اعلام کرد در ارتباط با تائید مرگ یک استرالیایی دیگر به نام خالد شروف Khaled Sharrouf که از اعضای داعش بود و بعد از انتشار عکس هایی از خود و پسرش در حالی که سر از بدن جدا شده یک سرباز سوری را در دست داشتند شهرت جهانی پیدا کرد به مدارک بیشتری نیاز هست.

منابع نزدیک به خانواده های این دو مرد می گویند آنها در شهر موصل عراق بودند که حدود یک سال قبل به دست داعش افتاد اما هنوز مطمئن نیستند که این دو در درگیری با نیروهای عراقی یا حملات هواپیماهای بدون خلبان امریکا کشته شده باشند.

گمان می شود بقایای جسد العمر یافت شده است اما از سرنوشت جسد شروف اطلاعی در دست نیست.

بیشاپ به خبرنگاران گفت :« احتمال تائید شدن مرگ آقای العمر خیلی زیاد است اما در ارتباط با آقای شروف ما هنوز در حال بررسی گزارشها هستیم.» بیشاپ افزود :« با در نظر گرفتن اوضاع امنیتی عراق برای مقامات استرالیایی کسب اطلاعاتی که ما برای تعیین صحت و سقم این گزارشها نیاز داریم مشکل است.»

بیشاپ اظهار داشت :« گفته می شود که آقای العمر در موصل بوده است. طی روزهای اخیر تعدادی حملات هوایی در موصل انجام شده است.»

اگر مرگ این دو نفر تائید شود سازمانهای امنیتی استرالیا نفس راحتی خواهند کشید. مقامات استرالیایی می گویند این دو تا همین اواخر به استخدام استرالیایی های جوان و احساساتی برای داعش مشغول بودند.

هلاکت و زخمی شدن 35 تروریست

یگان توپخانه ای ارتش عراق با حمله به محل استقرار تروریستهای داعش در جنوب شرق الرمادی پانزده تروریست را به هلاکت رساند و 20 نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

پس از اجرای ماموریت های اطلاعاتی و به دست آوردن اطلاعات دقیق ، توپخانه ارتش عراق محل تجمع تروریستها را در منطقه البو شجل در ناحیه الصقلاویه واقع در جنوب شرق الرمادی هدف قرار داد که به کشته و زخمی شدن  35 تروریست و منهدم شدن خودروهای آنان منجر شد.

حملات توپخانه ای مکرر به  الرمادی در راستای آمادگی یگانهای ارتش برای اجرای عملیات آزادسازی این شهرستان از لوث وجودی تروریستهای داعش صورت می گیرد.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی تصریح کرد: نیروهای مشترک عراقی منطقه الکرمه واقع در شرق فلوجه را در معرض حملات شدید توپخانه ای قرار داده اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =