واکنش دولت به استیضاح فانی: در آن واحد، چند استیضاح آن هم در سال پایانی مجلس بی سابقه است/2

سخنگوی دولت در ادامه نشست خبری خود به سوال دوم خبر آنلاین با موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوال دیگر خبرآنلاین مبنی بر اینکه فکر می کنید استیضاح وزیر آموزش و پرورش با چه انگیزه ای انجام می شود و سیاست دولت در قبال منتقدان و مخالفان چیست اظهار داشت: در مورد استیضاح هم هماهنطور که رییس جمهور در جلسه مشترک با نمایندگان بیان کرد این استیضاح را حق مجلس می دانیم. اما اینکه در آن واحد چندین استیضاح مطرح باشد آن هم در سال پایانی مجلس بی سابقه است. ما این ها را ایجاد مانع مجلس برای دولت تلقی نمی کنیم اما از این طرف هم با توجه به اینکه در شرایط دشوار اقتصادی و تحریم ها قرار داریم نباید ذهن وزرا مشغول پاسخ به این مسائل باشد.

وی افزود: آموزش و پرورش همه برنامه ریزی های اساسی خود را معمولا در فصل تابستان انجام می دهد حالا در این زمان این وزارتخانه باید بدون وزیر باشد و یا با سرپرست اداره شود قطعا به صلاح دانش آموزان و فرزندان ما نخواهد بود.
نوبخت با اشاره به بحث معیشتی فرهنگیان به عنوان بهانه استیضاح اظهار داشت: مجلس هر التفاتی می خواهد دراین باره داشته باشد که البته دولت هم خواهان ان است باید در بودجه ان را بگنجاند. در بودجه این وزارتخانه در سال گذشته 19 هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده بود.
نوبخت ادامه داد: در حالی که در آمد کشور 211 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود اما این عدد تحقق نیافت و عملا به 108 هزار میلیارد کاهش یافت. ما هم مجبور شدیم به دستگاه ها زیر 80 درصد بودجه آنها را تخصیص دهیم.
وی افزود: به این ترتیب برای وزارت آموزش و پرورش هم باید بیست درصد کمتر بودجه تخصیص می دادیم اما این کار را نکردیم. بلکه برای این وزارتخانه نه تنها 100 درصد بودجه را تخصیص دادیم بلکه ده درصد هم بیشتر اختصاص دادیم. در سال قبل از آن هم در حالی که 15 هزار میلیاراد تومان بود نزدیک به 17 هزار میلیارد تومان اختصاص دادیم. 

نوبخت از نمایندگان پرسید: حالا این وزیری که در این راستا تلاش کرده را می توانیم به کم کاری برای جلب اعتبارات برای کمک به ارتقای آموزش و پروش متهم کنیم؟ قطعا اینطور نیست. حتی اگر فرهنگیان عزیز از ریز درآمدهای دولت با وجود تحریم ها و کاهش قیمت نفت خبر نداشته باشند قطعا نمایندگان مجلس اطلاع دارند. 

نوبخت با بیان اینکه ما می دانیم که اعتراض فرهنگیان به تبعیض در پرداخت ها است اظهار داشت: تغییر نظام پرداخت ها مهم ترین دستور سازمان برنامه ریزی کشور است تا بتوانیم این احساس تبعیض و تفاوت ایجاد شده در میان اقشار مختلف از جمله فرهنگیان را از بین ببریم
وی ادامه داد: امیدوارم فردا در مجلس (همانطور که بعد از شنیدن توضیحات وزیر و نماینده دولت نیمی از امضاها پس گرفته شد، بعداز استماع همه این توضیحات نمایندگان رای مناسبی به آقای فانی بدهند.

مشروح این نشست متعاقبا منتشر خواهد شد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =