نوبخت:متاسفم که موضوع هسته ای، موضوعی کف خیابانی شده است/مصوبه مجلس در تعارض با قانون اساسی/1

محمد باقر نوبخت به طرح نمایندگان مجلس درباره الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش خبرآنلاین درباره تصویب جزییات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای اظهار داشت: موضوع رسیدگی به مذاکرات هسته ای در حوزه اختیارات شورای عالی امنیت ملی است و آنچه در این خصوص صورت می گیرد با مداقه شورای عالی امنیت ملت پیش می رود.
وی با بیان اینکه ابتدا تشکر می کنم از نمایندگان مجلس که که این طرح را برای تقویت موضع ما در مذاکرات تصویب کردند تاکید کرد: اما طبق قانون اساسی این اختیار نه در حوزه اختیارات قوه مجربه و نه قوه مقننه است بلکه جز اختیارات شورای عالی امنیت است و از این جهت تصویب این طرح در تعارض با اصل 176 قانون اساسی است.
وی افزود: اینکه دولت گزارش این مذاکرات را به مجلس ارائه کند امری حتمی است اما چگونگی این مسئله پیچیده و فنی مهم است. متاسفم که این موضوع به موضوع کف خیابانی تبدیل شده است. ما واقعا نمی توانیم به برخی از سوالاتی که مطرح می شود با توجه به اینکه ابتکار عمل ر اد در مذاکرات از دست می دهیم پاسخ دهیم. اما دولت تا جای ممکن پاسخوگیی در مجلس و در پیشگاه ملت را وظیفه خود می داند.
وی تاکید کرد: موضع مخالفت دولت با تصویب این طرح به دلیل تعارض آن با اصل 176 قانون اساسی است. اما اینکه مجلس قصدش کمک به دولت است در آن شکی ندارم.

 

مشروح این نشست متعاقبا منتشر خواهد شد.


2929


برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =