العالم نوشت:

سفیر سابق روسیه در عربستان گفت: روابط میان مسکو و ریاض به سرعت به سوی همکاری راهبردی پیش می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اندریه بکلانوف که در حال حاضر مشاور معاون رئیس شورای اتحادیه روسیه (اتاق عالی پارلمان) است، گفت: روابط مسکو - ریاض تاریخی است و روسیه در زمان اتحاد شوروی اولین کشوری بود که عربستان سعودی را به رسمیت شناخت.

به نوشته "رأی الیوم"، وی افزود: علی رغم سردی روابط دو کشور در مراحل مختلف هر دو طرف همیشه متوجه این موضوع بودند که باید روابط خوب و طبیعی داشته باشند و سفر محمد بن سلمان به مسکو هم در همین راستا صورت گرفت.

این کارشناس مسایل عربستان گفت: سفر بن سلمان به روسیه در برهه زمانی مهم و پیچیده انجام شد، زیرا درگیری های خونین چندین کشور منطقه را درگیر کرده است.

بکلانوف درباره توافقنامه های هسته ای بین دو کشور نیز گفت: این فقط آغاز کار است و امضای چنین توافقنامه ای به وضوح نشان دهنده حرکت روابط دو کشور به سوی همکاری راهبردی با صرف نظر از اختلاف در مواضع سیاسی در قبال مسایلی مانند برنامه هسته ای ایران و بحران یمن و سوریه است.

روسیه و عربستان روز پنجشنبه گذشته در حاشیه کنفرانس اقتصادی سن پترزبورگ توافقنامه ای در زمینه کاربرد صلح آمیز انرژی هسته ای امضا کردند.

این توافقنامه اولین همکاری دو کشور در زمینه هسته ای به صورت گسترده است و شامل پژوهش های هسته ای، طراحی، ساخت و راه اندازی نیروگاههای هسته ای و تربیت نیروهای متخصص است. 

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =