واحدمرکزی خبر نوشت:

دیفنس وان نوشت، موشک اسکاد یمن درسهای زیادی برای آمریکا درباره توافق با ایران می آموزد.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صداوسیما به نقل از دیفنس وان، آمریکا و شرکایش در منطقه باید به شدت بسیار بیشتری کار کنند، زیرا مسئله موشک های بالستیک ایران در مذاکرات هسته ای این کشور با گروه پنج به علاوه یک به هیچ وجه مشاهده نشده است.
شاید بتوان توجه نکردن به این مسئله را بخشید که عربستان سعودی ششم ژوئن برای رهگیری یک موشک اسکاد حوثی ها در یمن از موشک های پاتریوت استفاده کرده است. علاوه بر اینکه عربستان سعودی به فهرست کوتاه کشورهایی وارد شد که یک موشک بالستیک را رهگیری کرده اند، این حادثه چندین درس درباره مسایل امنیتی منطقه و به ویژه درباره توسعه موشکی ایران در بر داشت.
از جمله این درسها این است که آمریکا و شرکایش در منطقه باید کار بسیار زیادی صورت دهند، زیرا در مذاکرات کنونی پنج به علاوه یک با ایران مسئله موشکهای ایران بیرون مانده است.
برنامه موشکی ایران که بزرگترین و متنوع ترین برنامه موشکی در منطقه به شمار می رود شامل موشک شهاب سه با دو هزارو کیلومتر برد، موشک سجیل با سوخت جامد، راکت های با برد کمتر، موشک های ضد کشتی و موشک های کروز جدید دوربرد است.
رویکرد فراگیر در برخورد با توان هسته ای ایران می تواند شامل موشک های دور برد بالستیک ایران باشد. وزارت خارجه آمریکا نخست تلاش کرده بود که این مسئله را وارد مذاکرات کند با این حال تهران به شدت واکنش داد و واشنگتن عقب نشینی کرد. این مسئله واقعا تاسف برانگیز است اینکه ایران با حفظ موشک های بالستیک دور برد خود به عنوان یک کشور دارای تسلیحات هسته ای می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد4 IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    6 0
    قطعا به شماها ربطی نداره که ما برای دفاع از خودمون چه میکنیم.بیشترین بمب اتم و اسرائیل داره بعد شما که سگ دست اموز هستید.اگه خیلی به فکر صلح و ارامشی اول برو به بالا دستیات بگو.
  • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    5 0
    چرا ایران نمی تونه یه همچین بحثی رو با آمریکا شروع کنه؟