واحد مرکزی خبر نوشت:

اجلاس سه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران، عراق و سوریه درباره مبارزه با تروریسم به‌زودی در بغداد برگزار خواهد شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در نشست خبری مشترک با محمد شعار، وزیر کشور سوریه که بعد از دیدار دوجانبه برگزار شد، با اعلام این خبر ابراز امیدواری کرد این اجلاس سه‌جانبه مقدمه‌ای باشد برای اینکه همه کشورهای اسلامی منطقه که دارای دیدگاه مشترک هستند گرد هم آیند و در نهایت نشست چندجانبه کشورهای اسلامی برگزار شود.

کشورهای منطقه با حفظ و تقویت اتحاد، با تروریسم مقابله کنند

وزیر کشور تأکید کرد: باید کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهایی که در محور مقاومت قرار دارند با حفظ و تقویت اتحاد و انسجام با پدیده خطرناک تروریسم مقابله کنند.

 عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری مشترک با وزیر کشور سوریه گفت: موضوع اصلی امروز برای دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سوریه، مبارزه با تروریسم به‌ویژه گروهک تروریستی داعش است که با روش های افراطی، خشونت طلبانه و با ایجاد رعب و وحشت، انفجار و ترور در دنیای اسلام هم نام مقدس اسلام را لکه‌دار می‌کنند و هم برای ترویج اسلام هراسی به بیگانگان خوراک و بهانه می دهند.

وزیر کشور افزود: این گروهک تروریستی حتی در همکاری با غرب و کشورهای مرتجع منطقه ثبات و امنیت منطقه را به خطر می اندازد.

رحمانی فضلی همچنین با اشاره به اجلاس سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، عراق و سوریه که به‌زودی در بغداد و به منظور هماهنگی های بیشتر برای مبارزه با تروریسم برگزار خواهد شد گفت: هر سه کشور در حوزه مقاومت مقابل رژیم صهیونیستی، تروریسم، خشونت و افراطی‌گری فعالیت دارند و جا دارد همکاری های خود را در این زمینه ها هر چه بیشتر گسترش دهند.

وی افزود: تفاهمنامه ای که امروز میان دو طرف امضا شد زمینه های همکاری مشترک در این چارچوب را گسترش خواهد داد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =