لاریجانی: در اتاق های دربسته نباید برای مردم تصمیم گیری کرد/ نظارت‌ها را باید به تشکل‌های صنفی سپرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از اصناف و استفاده از نظرات بخش خصوصی برای جهش اقتصادی کشور گفت: اعتماد به صنوف و اتحادیه‌ها باید اساس حرکت ما باشد.

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی امروز دوشنبه (1 تیرماه) درهمایش روز ملی اصناف ضمن تبریک به مناسبت قرارگرفتن در ماه مبارک رمضان گفت: برای بنده افتخاری است که در روز ملی اصناف دراین جلسه باشکوه که متعلق به قشر وسیعی از جامعه است، شرکت کنم.

اعتماد به صنوف و اتحادیه‌ها اساس حرکت ما باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات وزیر صنعت دراین همایش افزود: نگاه خوبی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص اصناف مطرح شده که عصاره فکر و اندیشه‌ای بود که در بین صنوف برقرار است.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه توجه به صنوف برای بهبود شرایط اقتصادی کشور باید مدنظر قرار بگیرد افزود: ‌اعتماد به صنوف و اتحادیه‌ها اساس حرکت ما باید باشد.

وی با تاکید براینکه ایجاد تالارهای گفت‌وگو برای این نبوده که مسئولان در اتاق‌های دربسته برای قشر وسیعی از مردم تصمیم‌گیری کنند، تصریح کرد: باید حرف مردم شنیده شود و تصمیم گیران با درنظرگرفتن نظرات و پیشنهادات افراد و بخش‌های مختلف تصمیم گیری کنند.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه تاکنون برای ساماندهی وضع اصناف نشست‌های مستمری با مسئولان اتاق بازرگانی و اتاق تعاون صورت گرفته،افزود:علت برگزاری نشست‌ها این است که کار شما نیازمند ارتباط اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و دستگاه‌های مربوطه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نگاهی که ما در مجلس در برنامه داشته‌ایم این بود که دولت باید در بخش‌های مختلف از نظرات بخش خصوصی چه تعاون و اصناف استفاده کند.

دکتر لاریجانی با تاکید بر ضرورت برگزاری جلسات مستمر برای اخذ نظرات مردم و بخش‌های مختلف افزود: بهره برگزاری این نوع جلسات را مسئولان دولتی و اجرایی خواهند برد.

 

بسیاری از نظارت‌ها را باید به تشکل‌های صنفی سپرد

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان اجرایی کشور اعم از وزارت صنعت، اقتصاد و بخش‌هایی که با صنوف ارتباط دارند،باید اساس کار خود را براعتماد بر صنوف بگذارند،تاکید کرد:اگر در گذشته صنوف حمایت کننده از همه حرکت‌های مثبت بوده و مصالح کشور را حفظ می‌کرده‌اند به این دلیل بوده که اعتماد کافی به آنها وجود داشته است.

دکترلاریجانی با اشاره به اینکه درهمه دنیا اعتماد به صنوف مبنا قرار دارد،تصریح کرد: اعتماد به صنوف کارها را تسهیل کرده و ثمرات خوبی را در پی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بسیاری از نظارت‌ها را به تشکل‌های صنفی سپرد، افزود: در صورت سپردن برخی از وظایف نظارتی به صنوف علاوه بر تقویت نظارت،هزینه‌های این موضوع نیز کاهش خواهد یافت و در این رابطه باید درنظر داشته باشیم که اگر صنوف وظایف محوله را انجام ندادند جرائم سنگینی در انتظارشان است.

 

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =